Najbolje iz prirode

Namirnice koje čuvaju vid i zdravlje očiju: Šargarepa nije jedina!

Osim što čuvaju oči, ove namirnice odlične su za celokupno zdravlje organizma, pa bi bilo dobro da ih što pre ubacite u svoj jelovnik
Nutricija 16.09.2014. - 21:48h
Foto: Shutterstok

Svi već dobro znamo da je šargarepa povrće koje doprinosi zdravlju naših očiju. Ali, ova narandžasta poslastica nije jedina namirnica koja čuva vid.

 

Sve dobrobiti soka od šargarepe po zdravlje, pročitajte OVDE.

 

Postoji još nekoliko vrsta namirnica, ali i materija koje se nalaze u različitim vrstama hrane, koji pomažu našim očima da što duže budu zdrave.

 

Osim što štite vid, one su dobre i za zdravlje čitavog organizma, zato ne bi bilo loše da ih uvrstite u svoju ishranu već od sutra!

 

18 problema koje razumeju samo oni koji nose naočare otkrijte OVDE.

 

Povrće

 

Spanać, brokoli, salata i drugo zeleno povrće obiluju luteinom i zeaksantinom. Ovi sastojci sprečavaju nastanak katarakte i makularnu degeneraciju na oku. Za zdrave oči potrebno je da jedete što više takvog povrća, najmanje dva puta dnevno, u obliku salate ili kuvanog u omiljenoj hrani.

 

OVDE pročitajte zašto je brokoli pravi buketić zdravlja!

 

Bobičasto voće

 

Jagode, maline i borovnice bogate su antioksidantima i na taj način sprečavaju proces starenja očiju i njegove nuspojave, kao što je siva mrena na oku. Barem jednom nedeljno počastite svoj organizam svežim bobičastim voćem i oči će vam biti veoma zahvalne.

 

Borovnica se bori protiv raka i čuva celokupno zdravlje! Detalje saznajte OVDE.

 

 

Betakaroten i vitamini C i E

Odlična zaštita protiv katarakte je hrana koja sadrži vitamine C, E i betakaroten. Nemojte zaboraviti i na cink, folnu kiselinu i vitamine B6 i B12. Preporučljivo je jesti što više agruma, tamnog grožđa i algi.

 

A kojih 5 namirnica sadrži viš vitamina C od pomorandže, otkrijte OVDE.

 

 

Omega - 3 masne kiseline

 

Omega - 3 masne kiseline pogoduju srcu i celokupnom krvnom sistemu, a neke studije potvrđuju pozitivan efekat i na oči. Zato je korisno da bar dva do tri puta nedeljno konzumirate ribu, a znajte da najviše omega-3 masnih kiselina sadrže tuna i losos.

 

Kako masnoće iz ribe čuvaju vid i zdravlje očiju, saznajte OVDE.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs