saznajte više

OVAKO IZGLEDA PLAN ISHRANE ŽENSKIH SPORTISTKINJA KOJE SE TAKMIČE NA OLIMPIJADI: Pasta i grickalice nisu isključeni!

Uprkos svim preprekama, Olimpijske igre u Tokiju i zvanično počinju sutra, 23. jula, i trajaće sve do 8. avgusta. Ne moramo da budemo vrsni poznavaoci ili pak ljubitelji sporta da bi nas ponela i ova euforija - prosto, sva velika dešavanja, naročito u ovo vreme, u nama bude osećaj da je ipak sve u redu, a uz to nas i inspirišu da unesemo neke novine u svoj život.

Nutricija
Autor:
Foto: Profimedia

Setimo se samo Evrovizije i ovogodišnjih pobednika - ako nismo nadogradili svoj muzički ukus ili uneli Måneskin fazon u svoj stil oblačenja ili šminkanja - da li smo zaista gledali Evroviziju?!

Upravo zato, u susret Olimpijskim igrama, bilo nam je zanimljivo da istražimo kako izgleda plan ishrane sportista jer - da li i koliko oni zaista paze šta jedu? Da li živimo u iluziji da je svaki njihov obrok "savršen" ili i oni sebi dozvoljavaju povremene "izlete u greh"? OK, osim ako ne vežbamo kao oni, ne možemo se porediti sa njima, ali priznaćete da jeste utešno znati da i oni uživaju u pasti baš kao i mi! I da, izgleda da njihova ishrana nije ni približna onome što smo mi imali u glavi...

Gimnastičarka Makajla Skiner (24) trudi se da ima tri obroka dnevno, naročito u danima koji predstoje takmičenju. Kako kaže, želi da adekvatnim unosom hrane zapravo pomogne svom telu da se oporavi od silnih treninga i obezbedi sebi dovoljno energije. Ipak, ona priznaje da obožava grickalice, užine i slatkiše i da sebi obavezno dva puta nedeljno dozvoljava da uživa u omiljenom sladoledu ili šejkovima. Pored toga, njeni obroci se baziraju na visokom unosu proteina, ugljenih hidrata i povrća.

Mia Manganelo (28) koja se bavi brzim klizanjem praktično je odrasla u italijanskom restoranu koji su držali njeni roditelji što znači samo jedno - bilo je tu mnogo pice! Upravo zato i ne krije da je to njena omiljena hrana, zajedno sa sladoledom od vanile, koji joj daju dovoljno snage za naporne treninge koji joj obezbeđuju najbolji performans na ledu - brzo klizanje je fizički jako zahtevan sport, objašnjava ona. Osim toga, njen pogled na ishranu je prilično jednostavan - najvažnije joj je da hrana koju unosi čini da se oseća snažnom i moćnom. Ako je to pica - onda je to pica!

Medison Čok (25) se bavi umetničkim klizanjem, a da bi se uopšte bavila tim sportom, zaista mora da bude jaka i fleksibilna. Upravo zato, ishranu shvata jako ozbiljno. Svakog jutra, čim se probudi, obavezno popije jednu ili dve čaše vode, a prošlog leta je čak usvojila veganski način ishrane u cilju poboljšanja svog zdravlja. Danas ipak ponovo unosi proizvode životinjskog porekla, ali nastoji da jede samo ribu, a da mlečne proizvode poput sira, mleka i jaja smanji što je moguće više.

Njen plan ishrane obično izgleda ovako: za doručak pojede ovsenu kašu sa lanom, čijom i suvim grožđem, za užinu, posle vežbanja, jede pomorandže ili mandarine, za ručak mahom jede ostatke od večere od prethodnog dana, zatim ponovo sledi užina pre popodnevnog treninga koja uključuje smuti od spanaća, ananasa, proteina, soka od pomorandže ili manga, ječmenih pahuljica i čije, dok su za večeru na meniju - takosi!

Sofi Kaldvel (27) se takođe bavi jako zahtevnim sportom, skijaškim trčanjem, te je ishrana kojom sebi omogućava ne samo snagu, već i sposobnost da izdrži veliku hladnoću, od velikog značaja za nju. Tako, njeno "gorivo" često uključuje čuveni braon sir iz Norveške, pastu, njoke, a kako kaže, prosto obožava gumene i žele bombone!

Njen plan ishrane obično izgleda ovako: za doručak ima jogurt sa granolom, kiflu sa džemom, srednje kuvano jaje, sveže voće, sok i kafu, i naglašava da bi slagala kada bi rekla da popije čašu vode pre nego što popije kafu! Prvu užinu čine voda, sportsko piće, energetska pločica i gumene bombone za vreme treninga, za ručak je tu salata bogata ugljenim hidratima poput testenine ili krompira, uz meso i hleb, dok drugu užinu čine jogurt i žitarice, čokolada, kolačići ili sir i krekeri nakon treninga. Za večeru jede salatu sa testeninom i mesom, supu i hleb i obavezno dezert, a pre spavanja ponovo pojede jogurt sa granolom.

Skijašica Sejdi Bjornsen (28) dan obavezno započinje kafom! Nakon napornih treninga ili takmičenja, obavezno se počasti sendvičima ili proteinskim barovima kako bi povratila snagu, ali definitivno najomiljenija grickalica joj je tortilja čips. Kako kaže, ukoliko je imala uspešnu sedmicu iza sebe, nedelja je dan kada će sebi ispuniti sve želje i tim proslaviti sve što je postigla tokom prethodnih dana.

Njen plan ishrane je prilično jednostavan: za doručak obično jede ovsenu kašu sa jogurtom, bananama i orasima, za ručak pastu sa mesom i povrćem, za večeru neki oblik ugljenih hidrata, meso i povrće, dok se za dezert počasti čokoladom. Ovde naglašava da obožava da putuje po svetu i na taj način isprobava najrazličitije vrste čokolada, na čemu možemo samo da joj zavidimo!

Kler Egan (30) bavi se biatlonom, sportom koji se sastoji iz dve discipline, kombinovane, skijaškog trčanja i gađanja iz puške, što zahteva ozbiljan trening. Upravo zato je jako važno to šta jede i koliko jede, a njen plan ishrane se bazira na ugljenim hidratima, mastima i proteinima, plus još ugljenih hidrata kao hrani za mozak. Kako kaže, zapravo joj je jako izazovno da unosi dovoljno kalorija i ostane hidrirana, baš zato što se puno troši.

Zato, njen plan ishrane izgleda ovako: za doručak pojede dva parčeta tosta sa nutelom, jabuku sa kikiriki puterom i popije čašu mleka, čašu soka i šolju čaja. Prva užina se sastoji od proteinskog bara i sportskog pića, tokom treninga, dok nakon vežbanja popije čokoladno mleko. Ručak obuhvata veliku salatu i pirinač sa piletinom i pečenim povrćem, druga užina obuhvata smuti sa bademovim mlekom, jogurtom, bananom, kakaom, cimetom i kokosom, pre drugog treninga, a zatim čokoladno mleko nakon njega. Za večeru obično jede pastu sa lososom i šparglama, ponekad uz čašu vina, dok se za dezert služi sladoled. Pre spavanja pojede još i žitarice sa mlekom.

Zaključak?

Kada se puno trošimo, naravno da sebi možemo da dozvolimo i da nam kalorijski unos bude isto tako visok. Kada to nije slučaj, trebalo bi da vodimo računa da ne preteramo, ali ono što je sigurno je to da u planovima ishrane uspešnih sportistkinja makar možemo da pronađemo inspiraciju za izbalansiran obrok!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...