Zdrava ishrana

Bez muke: Smanite procenat masti u organizmu, uz minimalne promene!

Istraživanje je pokazalo da je od ukupne količine masnoće koje imamo u telu, važnije gde se ta masnoća taloži

Nutricija 17.07.2019. - 16:17h Autor: Stil/24.Hr
Foto: Shutterstock

Nedavna studija nas je naučila nešto zanimljivo o telesnim mastima i bolestima srca. Istraživanje je pokazalo da je od ukupne količine masnoće koje imamo u telu, važnije gde se ta masnoća taloži.

 

Određeni procenat masti u organizmu je nophodan, pa je bitnije kako će on biti raspoređen.

 

Za kardiovaskularni sistem je bolje kada se masnoća talože u donjem delu tela, na zadnjici, nogama i kukovima, nego u području stomaka.

 

Gde će se masnoća skupljati, prvenstveno, zavisi od građe tela

 

Nutricionista Robert Graham sa Harvarda objašnjava šta možete da učinite  kako biste masne naslage rasporedili na zdraviji način.

 

 

5 izvora radijacije kojih čovek uopšte nije svestan: Među njima je i omiljeno voće!

 

 

Birajte složenije ugljene hidrate

 

Batat i grašak su odličan izbor jer se sporije vare, tako da neće naglo povećati nivo insulina, pa se samim tim masnoće neće taložit  u velikoj meri u području stomaka.

 

Izbjegavajte nezdrave masti, ali jedite one zdrave

 

Usresredite se na mono nezasićene masne kiseline, poput onih u maslinovom ulju, orašastim plodovima i avokadu i poli nezasićene masne kiseline, kao što su omega-3 masti koje se nalaze u ribi.

 

Pokušajte da smanjite unos zasićenih masti i posebno izbegavajte trans masti jer se one talože tamo gde su najopasnije za zdravlje, u području stomaka.


Kontrolišite stres

 

Stres povećav nivo hormona kortizola, a on je posredno odgovoran za gomilanje masti u području stomaka.

 

Neki stručnjaci za funkcionalnu medicinu smatraju da količina masnoća na području stomaka više zavisi od hormona, nego od onoga što osoba jede.

 


Ovaj neobičan aksesoar za kosu je postao pravi hit: Da li ste dovoljno smele da prošetate ovakvu frizuru?

 

 

Fizička aktivnost

 

Svaki dan vežbajte 30 minuta, povećavajući intenzitet vežbanja dok ne počnete da se znojite, ali pazite da to ne bude previše, jer prenaporno vežbanje izaziva stres što može biti kontraproduktivno.

 

Dovoljno spavajte

 

Organizmu je potreban san od šest do osam sati svake noći. Prema Grahamu: "Manje od šest sati sna povezano je sa gomilanjem masti i drugim kardio-metaboličkim komplikacijama". 


Ako vam se masnoća nakuplja na butinama moguće je da imate višak estrogena, a njega najbolje kontrolišu vlakna.

 

Ako ste skloni nakupljanju masnih naslaga na području stomaka pokušajte da usvojitite barem jedan predlog od navedenih.

 

Iako je masnoća koja se skuplja u području stomaka opasnija, gomilanje masnoće bilo gde u telu u svakom slučaju nije zdravo i poželjno, zato treba razmisliti o najprihvatljivijem režimu zdraveishrane kao i o vežbanju.

 

 

Doručkujte kao top modeli: Sa ovim namirnicama najzgodnije dame započinju dan!

 

 



 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs