saznajte koje

10 namirnica koje ubrzavaju metabolizam: Uključite ih u ishranu i gledajte kako se kilogrami tope!

Ovo su namirnice koje bi trebalo uključiti u ishranu.

Nutricija 18.08.2020. - 09:26h Autor: Stil / harpersbaazar.rs
Foto: Shutterstock

Zar ne bi bilo sjajno da možete izgubiti kilograme, a da ne morate gladovati? U stvari, da biste smršali, ne treba samo da eliminišete neke namirnice iz svoje ishrane, već da ih zamenite drugima, koje će ubrzati vaš metabolizam i navesti telo da sagoreva još više kalorija.

 

A kako izgleda pravilan plan ishrane i koje sve namirnice treba da sadrži, otkrijte dalje u tekstu:

 

VOĆE I POVRĆE

foto: Shutterstock

Pored toga što je bogato vitaminima, voće i povrće je bogato i vlaknima, za koje se pokazalo da povećavaju metabolizam za oko 10%. Dodatna korist: vlakna izazivaju sitost.

 

ZELENI ČAJ

foto: Shutterstock

Katehini koje sadrži, štite vaše telo od štetnih slobodnih radikala koji opterećuju vaše organe i čine vašu kožu umornom. Uz to, zeleni čaj deluje kao super gorivo za metabolizam! Istraživanje je pokazalo da će konzumiranje 2-3 šoljice zelenog čaja dnevno sagoreti oko 100 kalorija više!

 

LJUTA PAPRIKA

foto: Profimedia

Kapsaicin sadržan u ljutim začinima aktivira metabolizam - sve dok ste ljubitelj začinjenih ukusa! I još jedna prednost: ljuti i začinjeni ukusi smanjuju apetit, istovremeno zadovoljavajući vaše potrebe za intenzivnim ukusom. To znači da je lakše ograničiti se na manje porcije bez osećaja uskraćenosti.

 

MAHUNARKE

foto: Profimedia

Uz malo mašte, mahunarke postaju ukusna i super zdrava hrana, poput salata ili povrća. Budući da sadrže otporni skrob, one "prisiljavaju" vaše telo da koristi više energije pokušavajući da ga razgradi, dok u stvari sagorevate više kalorija.

 

AVOKADO

foto: Shutterstock

Ovo kremasto voće posebnog ukusa postalo je prilično trendi hrana! Avokado je bogat vlaknima i mononezasićenim mastima koje su zdrave za srce. Dodatna prednost je što masne kiseline koje sadrži avokado aktiviraju metabolizam.

 

MASNA RIBA

foto: Shutterstock

Losos, sardine, tuna, inćuni i druge masne ribe trebalo bi da imaju istaknuto mesto u vašoj ishrani. Omega 3 masti koje sadrže doprinose zdravlju srca, ali i regulaciji nivoa leptina, hormona koji usmerava vaše telo da li će sagorevati ili skladištiti kao masti kalorije koje unosite. Ne zaboravite da su omega 3 masti takođe prisutne u sirovim orasima, sirovom maslinovom ulju i avokadu.

 

JAJA

foto: Shutterstock

Jaja sadrže esencijalne aminokiseline koje ih čine savršenim proteinom. Ne ograničavajte ih za doručak: možete ih pojesti za užinu u kancelariji ili ih dodati uveče u salatu.

 

KROMPIR

foto: Profimedia

Izgleda da krompir polako zauzima mesto koje zaslužuje u našoj ishrani! Sadrži otporni skrob, poput mahunarki, koji nas čini sitim i ubrzava naš metabolizam, dok kalijum kog ima u izobilju, ima diuretski efekat.

 

SIROVI ORASI

foto: Profimedia

Orašasti plodovi su takođe odlična hrana: sadrže dosta dobrih masti, vlakana i proteina, kombinacija koja vaš metabolizam drži budnim. Istraživanja su pokazala da ljudi koji jedu sirove orašaste plodove dnevno imaju brži metabolizam i manje telesnih masti od onih koji nemaju tu dobru prehrambenu naviku. Ali pošto su orasi bogati kalorijama, ograničite količinu na šaku dnevno.

 

CRNA ČOKOLADA

foto: Profimedia

Svakodnevni stres utiče na vaše hormone i brzinu metabolizma. Šta možete učiniti? Jedite malu količinu tamne čokolade dnevno (oko 30-50 g). Pokazalo se da konzumiranjetamne čokolade smanjuje nivo kortizola, hormona stresa. Pored toga, čokolada sadrži teobromin i kofein, supstance koje takođe ubrzavaju metabolizam.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs