švedska dijeta

Najpopularnija dijeta na svetu: Istopite 7 kilograma za nedelju dana! (JELOVNIK)

Ova dijeta podrazumeva tri grupe namirnica koje smemo konzumirati, one koje su zabranjene i one koje možemo unositi povremeno

Nutricija 14.09.2020. - 14:54h Autor: Stil
Foto: Shutterstock

Švedska LCF dijeta” dolazi iz skandinavskih zemalja i poslednjih godina postala je hit u celom svetu.

 

Ovaj režim ishrane propagira smanjeni unos ugljenih hidrata, a akcenat stavlja na masti i proteine.


Ne morate potpuno da se odreknete slatkiša, jer postoje i dozvoljene varijante, a pored toga ste uvek siti, zdravi i puni energije. Za ljubitelje mesa, mlečnih proizvoda i ribe ovo je svakako odličan izbor, a oni koji su je koristili ističu da se ovim načinom ishrane može regulisati šećer u krvi (zbog čega se posebno preporučuje dijabetičarima) i znatno smanjiti telesna težina.

 

Viktorija Bekam se pridržava zdravog režima ishrane: Ali priznaje da ne može bez ovog poroka!

foto: Shutterstock

Još jedna povoljnost ove dijete je što možete zaboraviti na kalorije, kao i na određenu satnicu, ali zato morate strogo da se pridržavate pravila i ni u kom slučaju ne posegnete za zabranjenim namirnicama.

 

Dozvoljene namirnice: Sve vrste mesa (pileće, juneće, svinjsko, ćureće, divljač). Sve vrste ribe i rakova i jaja na sve načine. Povrće koje raste iznad zemlje: kupus, kelj, brokoli, prokelj, špargla, tikvice, masline, patlidžan, spanać, pečurke, zelena salata, avokado, luk, paprike, paradajz i sl. Mlečni proizvodi sa visokim procentom masnoće: jogurt, maslac, pavlaka, kajmak, grčki jogurt, razne vrste sireva. Orašasti plodovi: suncokretove sjemenke, orasi, bundevine semenke, bademi, orasi, lešnici, indijski orasi, brazilski orasi.

 

Dozvoljeno ponekad: Povrće: Cvekla, šargarepa, repa, celer. Voće: Jedna voćka dnevno umesto slatkiša, pogotovo maline jer sadrže male količine šećera. Alkohol: Vina, viski, brendi, votka, kokteli bez šećera i to jedno do dva pića nedeljno. Čokolada sa većim procentom kakaoa (većim od 70 odsto) i to jednom do dva puta nedeljno.

 

Nije dozvoljeno: Šećer, sokovi, gazirana pića, testa, kolači, mafini, sladoled, torte, musli, granola musli, kao i veštački zaslađivači. Žitarice i skrob: hleb, pasta, riža, krompir, pomfrit, čips, žitarice, kaše. Margarin, rafinisana ulja.

 

Jelovnik:


Prvi dan

 

Doručak: heljde na vodi, 250 ml mleka.

Ručak: salata od povrća, paradajza, luka, 100 grama tvrdog sira, čaša mleka.

Večera: kuvana repa, pavlaka sa minimalnim sadržajem masti, kuvani krompir, parče hleba.

 

Drugi dan

 

Doručak: heljda na vodi, 250 ml mleka.

Ručak: 150 grama salate od svežeg zelenog povrća, kuvani krompir, kuvana riba.

Večera: čaša mleka, 2 kuvana jaja, salata od crnog luka i svežeg kupusa, začinjena minimalnom količinom suncokretovog ulja.

 

Nutricionista Sintija Sas otkriva recept za fenomenalan napitak: Za 4 dana topi i do 4 kilograma!

foto: Shutterstock

Treći dan

 

Doručak: 60 grama tvrdog sira, komad hleba, 250 ml mleka.

Ručak: čaša prirodnog soka od jabuke, komad pržene piletine bez kože i masti, 100 grama salate od bilo kog povrća.

 

Večera: čaša mleka, 2 kuvana jajeta, salata od crnog luka i svežeg kupusa, začinjena minimalnom količinom suncokretovog ulja.

 

Četvrti dan

 

Doručak: 2 velika tosta, 250 ml soka od jabuke.

Ručak: 200 grama mesa, 100 grama heljde.

Večera: čaša mleka, 100 grama pirinčane kašice na vodi, salata od paradajza, crni luk sa suncokretovim uljima - 250 grama.

 

Peti dan

 

Doručak: 100 ml čistog jogurta, mala narandža.

Ručak: 100 grama kuvanog krompira, čaša čaja bez šećera, mala kobasica.

Večera: čaša prirodnog soka od jabuke, voće po volji ili 150 grama jagoda.

 

Šesti dan

 

Doručak: 250 ml mleka, heljda na vodi.

 

Ručak: jabuka, pomarandža, kuvano meso bez masti, kuvani krompir - 150 grama.

Večera: pirinač kuvani - 100 grama, salata sa povrćem i suncokretovim uljem.

 

Olakšajte sebi svaku dijetu: 3 razloga da u svoju ishranu uvrstite suncokretovo seme!

foto: Shutterstock

Sedmi dan

 

Doručak: mleko - 250 ml, 150 grama heljde na vodi.

Ručak: sok od pomorandže - 250 ml, kuvani krompir - 100 grama, narandža i jabuka.

Večera: 250 ml sok od jabuke, komad raženog hleba, salata od povrća.

 

Rezultat:


Zahvaljujući pažljivo dizajniranoj ishrani švedskih dijetetičara, nećete biti gladni i moći ćete da smršate sedam kilograma za nedelju dana.

 

Nuspojave i mane švedske dijete


Iako mnoga testiranja svedoče o tome da je ova dijeta dobra za zdravlje, postoje i neki nedostaci. Ekstemnije varijante poput keto dijete na primer nisu preporučljive za decu, tinejdžere, trudnice i dojilje, osim ako se ne uzima kao terapeutsko sredstvo za lečenja nekog oboljenja.

 

Osobe koje boluju od dijabetesa ili oboljenja bubrega, jetre ili pankreasa, obavezno moraju da se konsultuju sa lekarom pre praktikovnaja ove dijete.

 

Takođe, iako su neka istraživanja pokazala da ova dijeta može odlično da poboljša atletski učinak, može da bude nezgodna za elitne sportiste, jer može da utiče na njihove rezultate na takmičenjima.

 

Švedska dijeta se takođe ne preporučuje osobama koje su hipersenzitivne na dijetetski holesterol,  ali pored toga, švedska dijeta je dobro tolerisana od strane većine, ali kod nekih ljudi može da izazove sledeće nuspojave:

 

  • Mučnine
  • Konstipacije
  • Dijareju
  • Slabost
  • Glavobolju
  • Umor
  • Grčeve u mišićima
  • Vrtoglavicu
  • Insomniju

 

7 saveta za mršavljenje u četrdesetim: Evo kako da skinete kilograme na zdrav način!

 

(Stil.Kurir.rs)

 

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...