Zdravlje pre svega

EVO KAKO DA SNIZITE HOLESTEROL PRIRODNIM PUTEM: 5 jednostavnih načina!

Visok nivo holesterola može dovesti do srčanog ili moždanog udara. Kombinacija ishrane i načina života, mogu da dovedu nivo holesterola u normalu

Lepi & Zdravi
Autor:
Foto: Shutterstock

Evo kako da snizite holesterol prirodnim putem:

1. Dijeta

Maslinovo ulje - Ekstra djevičansko maslinovo ulje sadrži nezasićene masti esencijalne za srce, snižava "loš" LDL holesterol i poboljšava rad srca.

Povrće - Vitamini, minerali i vlakna u povrću podržavaju rad srca i imaju malo kalorija.

Orašasti plodovi - Orašasti plodovi su bogati vlaknima i zdravim mastima.

Seme - Laneno seme snižava ukupan holesterol i LDL holesterol.

Losos - Masna riba sadrži omega-3 masne kiseline , koje mogu smanjiti holesterol i smanjiti upalu.

Kurkuma - Kurkumin snižava nivo ukupnog holesterola i LDL holesterola u krvi.

Beli luk - Redovna konzumacija belog luka tokom 2 meseca će pomoći u smanjenju holesterola i rizika od srčanih oboljenja.

Bamija- Ova biljka sadrži vlakna, kalijum i antioksidante. Ekstrakt bamije snižava holesterol i šećer u krvi.

Mahunarke - Dijeta koja uključuje sočivo, pasulj i grašak povezana je sa smanjenjem holesterola u krvi.

Slatki krompir - Ovaj krompir sadrži proteine i druge supstance koje snižavaju holesterol.

Zeleni čaj - Zeleni čaj sadrži antioksidante (katehine) i pomaže u snižavanju ukupnog holesterola i LDL holesterola.

Avokado - Sadrži vlakna, kalijum i zdrave masti koje pomažu u kontroli holesterola. Avokado, s jedne strane, podiže dobar HDL holesterol , as druge, snižava ukupan i loš LDL holesterol.

2. Jedite cele žitarice bez glutena

Jedenje celih žitarica snižava holesterol i poboljšava rad srca. Ali gluten izaziva upalu, pa se preporučuje da jedete cela zrna bez glutena (heljda, kinoa, smeđi pirinač).

3. Izbegavajte ovu hranu:

  1. Šećer i rafinisani ugljeni hidrati.
  2. Alkohol.
  3. Kofein.
  4. Trans masti.

4. Suplementi za snižavanje holesterola

  • Riblje ulje
  • Koenzim K10
  • Ekstrakt belog luka (kao i sam proizvod) snižava holesterol.

5. Vežbanje

Postoje dve vrste fizičke aktivnosti koje blagotvorno utiču na zdravlje srca.

1. Aerobne vežbe -Aerobni/kardio trening (hodanje, trčanje, vožnja bicikla) pomaže u jačanju srca i pluća i pomaže u snižavanju holesterola.

2. Trening sa tegovima - Ovakav trening dovodi do kontrakcije mišića, povećavajući snagu i izdržljivost. Trening otpora (dizanje tegova, čučnjevi, iskori) može smanjiti ukupni i LDL holesterol.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...