Pre svega - osmeh

Kako da stvorite ključna antitela koja uništavaju viruse: Ovo jača imunitet više nego ishrana!

Potrudite se da organizmu obezbedite sasvim dovoljna sna, tokom kojeg se najbolje obnavlja

Lifestyle 20.03.2020. - 09:42h Autor: Stil / Ordinacija.hr
Foto: Shutterstock

Svakodnevne navike igraju veliku ulogu u održavanju imuniteta jakim, a ako su one ispravne, samim tim se organizam lakše bori protiv virusa i ostalih negativnih uticaja!

 

Evo šta vam može ojačati imunitet, osim zdrave i pravilne ishrane!

Pre svega - osmeh

 

Smeh je jedan od trikova kako ojačati imuni sistem, on povećava broj antitela u krvi i onih u belim krvnim zrncima, koji uništavaju bakterije i viruse. Takođe se povećava broj antitela u sluzi u nosu što je i prva linija napada virusa, pa će ih lakše eliminisati.

 

Pevajte!


Jedna studija sprovedena u Nemačkoj pokazala je kako pevanje aktivira rad jetre, što pojačava koncentraciju antitela u organizmu, a sve rezultira jakim imunitetom. Ako vam se ne peva u "timu", pevajte ispod tuša!

 

Ostanite u formi - vežbajte

 

Ne odustajte od fizičke aktivnosti iako je većina sportskih dvorana već zatvorila svoja vrata. Štaviše, neki stručnjaci preporučuju da vežbate na čistom vazduhu, a možete i u dnevnoj sobi! Čak i 30 minuta je dovoljno da biste ojačali organizam i ostali zdravi.

 

Od ove hrane virus jača: Evo koje namirnice sad treba izbegavati!

foto: Shutterstock

Uživajte u opuštanju i snu


Držite nivo stresa pod kontrolom. Napetosti i stresne situacije možete da izbegnete učešćem u opuštajućim aktivnostima, poput joge, vežbi disanja ili opuštanja mišića.

 

Spavajte. Tokom sna, hormoni pomažu vašem telu da se oporavi i ponovo izgradi. Ako kontinuirano spavate premalo, vaš imunitet je u opasnosti.

 

Vitamini, vitamini, vitamini


Oni direktno jačaju učinak imunog sistema. Povećajte unos vitamina C, vitamina A, beta karotena, vitamina E i selena. Vitamin A smanjuje rizik od infekcija. Gvožđe pojačava imunitet kroz niz važnih enzima. Cink igra važnu ulogu u normalnom rastu i povećava proizvodnju antitela. Sve vitamine možete pronaći u svežim namirnicama pa pažljivo birajte svoje obroke ili ih u organizam unesite putem dodataka ishrani.

 

Voće i povrće čuvaju zdravlje


Na stolu uvek imajte puno svežeg voća i povrća. Konzumirajte ih kao sveže napitke, dodatke salatama ili obrocima ili kao samostalni međuobrok.

 

Socijalni epidemiolog: Da li smemo dok traje korona virus da idemo u šetnju?

foto: Profimedia

Ne zaboravite na tečnost


Instinktivno ćemo posegnuti za čajem kada smo bolesni, znajući da topli napitak hrani imuni sistem, a varijacija biljaka u njemu može pomoći u borbi protiv infekcija. Bostonski naučnici otkrili su da osobe koje svakodnevno piju pet do šest šoljica crnog čaja, ojačavaju baš deo imunog sistema koji se bori protiv infekcija.

 

Smanjite unos kalorija i izbegavajte toksine
 

Ograničavanje unošenja kalorija u organizam jača ključne ćelije imunog sistema koje se bore protiv infekcija.

 

Za zdrav i jak imunitet važno je izbegavati nikotin i alkohol.

 

Negujte samo pozitivne misli

 

Negativne misli deluju negativno i na imuni sistem, stoga samo pozitivne misli prenosite iz jednog dana u drugi.

 

Higijena


Svi znamo da je najlakše zaraziti se putem prljavih ruku, pa ih redovno perite, ali i pazite gde ih stavljate i ne dirajte lice prljavim rukama.

 

Kako sami da napravite dobru zaštitnu masku kod kuće: Uputstvo korak po korak! (FOTO)

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...