Saznajte

6 razloga zašto se noću znojite, a nema veze sa menopauzom: Evo kada treba da se zabrinete!

Stres vam se možda čini nevidljivim, ali zapravo ima različite načine da se fizički manifestuje - a noćno znojenje može biti jedan od njih

Saveti stručnjaka 03.03.2019. - 18:21h Autor: Stil
Foto: Shutterstock

Preznojavanje tokom noći je čest simptom menopauze, tako da ukoliko prolazite kroz ovo ne treba da se brinete.

 

Međutim, niste u menopauzi a znojite se noću. Šta bi moglo da izazove to da se probubude i budete "gola voda"? Dr Rupert Mejson otkriva šta se možda događa u vašem telu.

 

1. Alkohol

 

Previše ili nedovoljno. Oba mogu da budu krivac za noćno znojenje, kaže doktor. "Čudno je da i previše alkohola i smanjenje redovne konzumacije alkohola mogu dovesti do noćnog znojenja. To može biti bez obzira da li redovno ili samo povremeno pijete.

 

"Alkohol utiče na centralni nervni sistem, kardiovaskularni sistem i praktično svaki deo tela. Konzumacija može da poveća broj otkucaja srca i proširiti krvne sudove u vašoj koži, izazivajući znojenje. Ako se preznojavate noću, a niste skoro pili, a inače volite da popijete, to može biti znak povlačenja alkohola iz tela. Vaše telo gubi mnogo vlage kada se obilno znojite, tako da je važno da pijete dosta vode", savetuje stručnjak. "Takođe možete da se istuširate da biste uklonili višak znoja, promenite posteljinu pre nego što se vratite u krevet i održavajte prijatnu temperaturu u spavaćoj sobi."

 

2. Bolesti i lekovi

 

Noćno znojenje može biti povezano sa bolešću ili nekim lekovima koji se koriste za lečenje bolesti. "Vrsta bolesti koja se najčešće povezuje je virusna infekcija kao što je respiratorna infekcija ili grip", kaže dr Rupert. Infekcija uzrokuje porast telesne temperature koja ubrzava znojenje.

 

"Povremeno noćno znojenje može biti znak ozbiljnijih bolesti kao što su dijabetes ili problemi sa štitnom žlezdom, ali one su obično povezane sa drugim simptomima koji više oslabljuju", napominje on. Pobrinite se da proverite kod lekara ako mislite da se nešto ozbiljnije dešava.

 

Doktor takođe naglašava da je znojenje često povezano sa lekovima, tako da treba razmotriti da li to može biti uzrok. "Ako ste počeli sa novim lekovima na recept u isto vreme kada je počelo vaše noćno znojenje, to možda neće biti slučajnost", kaže on. "Neki lekovi kao što su antidepresivi mogu da izazovu noćno znojenje kao sporedni efekat, tako da ako ste na redovnim lekovima, vredi proveriti sa svojim lekarom da li to doprinosi problemu."

 

Primarijus dr Borović: Najbolji saveti kako da držite holesterol i šećer pod kontrolom i sačuvate pamćenje!

foto: Shutterstock

3. Stres

 

Stres vam se možda čini nevidljivim, ali zapravo ima različite načine da se fizički manifestuje - a noćno znojenje može biti jedan od njih. "Stres je verovatno jedan od najčešćih uzroka noćnog znojenja", kaže stručnjak.

 

"Možete da upravljate stresom i anksioznošću sa zdravim navikama kao što su tehnike opuštanja i disanja, svakodnevnim vežbanjem (čak i ako je to samo šetnja po kraju), i pažljiva meditacija. Joga, trčanje i čitanje su takođe veliki osloboditelji stresa.

 

"Ali zapamtite - sve stvari umereno. Ako prekomerno vežbate, možete da rizikujete da se ne oslobodite stresa zbog razloga objašnjenih u nastavku", dodaje on.

 

4. Vežbanje

 

"Kada vežbate, vaše telo stvara toplotu koju skladišti u svom jezgru i postepeno je gubi tokom određenog vremenskog perioda. Međutim, ako povećate nivo vežbanja i preterujete, onda telo ne prepoznaje da ste napravili pauzu i oslobodi se dodatne toplote sve dok ste aktivni, pa će početi da je izbacuje kada legnete da spavate," objašnjava dr Rupert. "To može biti poseban problem za profesionalne sportiste. Nemojte odustati od treninga, samo malo usporite", savetuje on.

 

Psihijatar Robert Valdinger: Evo od čega se sastoji dobar život! (FOTO, VIDEO)

foto: Shutterstock

5. Dušek i materijal od koga je napravljen

 

Materijal koji ste izabrali za vaš dušek i posteljinu može da uzrokuje pregrejavanje kaže doktor. "Tokom protekle dve decenije napredak u tehnologiji stvorio je nove metode za držanje naših tela za vreme spavanja, a možda je najznačajniji razvoj bio dušek od memorijske pene. Materijal je u skladu sa vašim oblikom tela koji pruža udobnost, ali ne dozvoljava da mnogo vazduha cirkuliše oko vas." 

 

"Plastične podloge se često koriste za zaštitu dušeka, pogotovo u hotelima i to može uzrokovati da se neki ljudi preterano znoje noću", napominje stručnjak. "Postoje neka jednostavna rešenja koja će vam pomoći da se rashladite, kao što je upotreba lakšeg čaršava ili možda čak i prozračne pidžame koje su takođe odlične za upotrebu ako imate osetljivu kožu, ili možda razmislite o promeni posteljine."

 

6. Izbor posteljine

 

"Kada se pregrejete, znoj i toplota prenose se iz vašeg tela na najbliže površine sa kojima ste u kontaktu - navlake za posteljinu i jastuk. Ako te površine ne mogu brzo i efikasno da upiju znoj onda će on ostati u bliskom kontaktu sa vama, a površina na kojoj spavate će ostati vlažna. To će da poremeti vaš san", objašnjava doktor.

 

"Čak i pamuk i svileni čaršavi sa visokim brojem niti za mekoću mogu da vas pregreju, jer usko tkanje vlakana, koja su odgovorne za mekoću, takođe služe za zadržavanje toplote i vlage u tkanini jer nema pora unutar materijala da vazduh i vlaga prolaze kroz njih. Kao i padobran, ove tkanine zadržavaju vazduh i vlagu na jednoj strani i sprečavaju upijanje", kaže on. Kao alternativu tome, dr Rupert napominje da "postoje moderna sintetička vlakna koja su dizajnirana da odvode vlagu, stvarajući glatku, svežu površinu koja ostaje hladna i suva."

 

(Stil.kurir.rs)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs