Ishrana i fizička aktivnost

Primarijus dr Borović: Najbolji saveti kako da držite holesterol i šećer pod kontrolom i sačuvate pamćenje!

Visok pritisak u početku ne daje nikakve značajne simptome, pa ljudi često ne shvataju zašto bi ga snižavali. Međutim, ako je dugo neregulisan, on oštećuje krvne sudove mozga koji postaju neelastični i tvrdi, a uništava i nervne ćelilje

Saveti stručnjaka 01.02.2019. - 19:16h Autor: sremskevesti.rs
Foto: Shutterstock

Ako vam se u poslednje vreme često dešava da zaboravite broj telefona najboljeg prijatelja ili ime omiljenog glumca, to može biti znak kratkotrajnog gubitka pamćenja.

 

"Bavite se fizičkom aktivnošću i hranite se zdravo, kako biste očuvali memoriju", poručuje prim. dr Petar Borović iz Instituta za javno zdravlje, pišu Sremske vesti.

 

Koji su najbolji izvori B1 vitamina?

 

"Najbolji izvori B1 vitamina su žitarice i soja pa je izuzetno važno unositi dovoljne količine tih namirnica. U žitaricama, kao što je na primer kuvana pšenica, nalazi se i fosfor koji je odgovoran za trajno zadržavanje informacija u mozgu. Da bi neuroni mogli uspešno da skladište podatke, potreban je i odgovarajući nivo specijalnih supstanci u mozgu koje zovemo neurotransmiteri".

Koje još namirnice imaju blagotvorno dejstvo na mozak i pamćenje?

 

"Iako ga mnogi izbegavaju, crni luk ima brojna lekovita svojstva. On ubrzava cirkulaciju u mozgu, pa bi ga trebalo često unositi. Pravilnom ishranom držaćete nivo holesterola i šećera u krvi pod kontrolom, što štiti krvne sudove ne samo tela već i mozga".

 

"Višak holesterola i triglicerida deponuje se i u krvnim sudovima mozga, što ometa njegovu ishranu, a upravo to je krivac za zaboravnost", objašnjava Borović.

 

"Zbog toga moramo strogo regulisati nivo šećera", upozorava dr Borović i dodaje da se povišen šećer pretvara u masnoće!


Doktor Nestorović: Evo zašto žene moraju da pešače što više!

prim. dr Petar Borović
prim. dr Petar Borovićfoto: Adria Media TV

Osim šećera, redovno bi trebalo kontrolisati i krvni pritisak, jer hipertenzija razarajuće deluje na nervne ćelije.

 

"Visok pritisak u početku ne daje nikakve značajne simptome, pa ljudi često ne shvataju zašto bi ga snižavali. Međutim, ako je dugo neregulisan, on oštećuje krvne sudove mozga koji postaju neelastični i tvrdi, a uništava i nervne ćelilje".

 

Svi koji žele da ih zdrava memorija što duže služi takođe bi, prema rečima dr Borovića, trebalo da izbegavaju cigarete, alkohol i crnu kafu, a da piju mnogo vode i to isključivo pre obroka.

Ipak, kao najbolji recept za očuvanje pamćenja on preporučuje fizički rad.

 

"Zahvaljujući svakodnevnom radu i aktivnostima u prirodi, u mišićima se stvaraju belančevine koje deluju stimulativno na mozak, ubrzavaju ishranu mozga i njegovo podmlađivanje. Zvuči neverovatno, ali može doći čak i do stvaranja novih nervnih ćelija mozga i njegovih krvnih sudova", zaključuje Borović.

 

Onkolog dao najjednostavniji savet: Evo kako možete sprečiti nastanak bolesti!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs