korisno je znati

Vitka linija i brži metabolizam: Evo koje namirnice treba kombinovati, a koje izbegavati zajedno!

Neke namirnice mogu da dovedu do boljeg efekta dijete, dok neke ipak nisu dobra ideja za kombinovanje

Nutricija 12.10.2018. - 09:28h Autor: Stil/Srbija Danas
Foto: Shutterstock

Ukoliko ste na dijeti ili pokušavate da smršate, nije dovoljno samo da znate koje namirnice su dobre. Važno je znati i koje kombinacije mogu da dovedu do boljeg efekta dijete.

 

Ovo su kombinacije uz koje će vas pratiti osećaj sitosti, a dopirneće i ubrzanju metabolizma.

 

Povrće i jaja

 

Jaja olakšavaju apsorpciju karotena (ovi pigmenti daju boju povrću) i u kombinaciji sa svežim povrćem obezbeđuju dvostruku korist onima koji se bore sa suvišnim kilogramima.

 

Pileće meso i paprika

 

Paprika odlično topi višak kalorija i pomaže telu da pretvori hranu u energiju. U kombinaciji s piletinom, koja je bogata belančevinama, dobija se ukusno i zdravo jelo.

 

Spas za dobro varenje: Uz pomoć ove 4 namirnice, rešićete problem nadutosti!

foto: Shutterstock

Mahunarke i kukuruz

 

Poslednja istraživanja su pokazala da se upotrebom mahunastog povrća mogu skinuti kilogrami. S druge strane, kukuruz sadrži čvrst skrob – složeni šećer, dobar za creva, imunitet i vitku liniju.

 

Zeleni čaj i limunov sok

 

Zeleni čaj sadrži katehine, moćne antioksidanse. O korisnim svojstvima limuna znaju svi, ali još jedan plus citrusnog voća je što mogu da smanje razlaganje katehina, čineći da postanu još lakši za apsorpciju.

 

Losos i špargla

 

Losos sadrži korisne omega-3 masne kiseline, a špargla je bogata celulozom i belančevinama i pritom pomaže da se izbaci iz organizma suvišna voda.

 

Zapecite jelo u rerni ili ga pripremite na pari – tako će biti i ukusno i zdravo.

 

Bademi i grčki jogurt

 

Neki vitamini (posebno A, D i E) se najbolje usvajaju kada se koriste zajedno s mastima. Na primer, badem je izvor kalcijuma, antioksidanasa i vitamina E, a grčki jogurt sadrži masti i bogat je vitaminom D. Idealna kombinacija!

 

Izbegavajte ih u širokom luku: Ako jedete ove namirnice za doručak, treba odmah da prestanete!

foto: Shutterstock

Avokado i spanać

 

I spanać i avokado sadrže ogromnu količinu vitamina i mikroelemenata, zato će salata od njih doneti maksimalnu korist vašem organizmu.

 

Spanać je dobar i u kombinaciji s maslinovim uljem, a avokado s ribom, piletinom i integralnim hlebom.

 

Tunjevina i đumbir

 

Tunjevina je bogata omega-3 kiselinama, a takođe i sprečava gomilanje masnih naslaga u oblasti stomaka.

 

Đumbir poboljšava rad stomaka i sprečava nadutost. Zato ne lišavajte sebe ni salate od tunjevine, ni sveže pripremljenog sušija. Ali izbegavajte sos od soje: sadrži mnogo soli.

 

4 namirnice bogate probioticima: Pune vitamina i menarala, štite od bolesti!

foto: Shutterstock

Kombinacije namirnica koje treba izbegavati:

 

  • Nemojte jesti belančevine (meso, riba, jaja itd.) i ugljene hidrate (hleb, žitarice, krompir, peciva) u okviru istog obroka.
  • Nemojte jesti zajedno kisele namirnice (citruse, jabuke, paradajz) i ugljene hidrate.
  • Izbegavajte upotrebu ugljenih hidrata i šećera, na primer, pite s džemom.
  • Belančevine ne treba koristiti zajedno sa skrobom, kao ni s drugim belančevinama (meso+jajnea, sir+jaja, meso+orašasti plodovi itd.).
  • Voće uvek jedite odvojeno od osnovne hrane, posebno dinju.
  • I mleko je najbolje koristiti odvojeno ili ga potpuno izbaciti iz jelovnika.

 

Prirodni imunostimulatori: Jedite ove namirnice i imaćete imunitet poput čelika!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.