Šta vi doručkujete?

Nutricionista podigla prašinu: Zašto je ujutro bolje jesti picu nego žitarice!

Brojne žitarice ne bi uopšte mogle da se smatraju sastavnim delom izbalansirane ishrane, smatra nutricionista Čelzi Amer

Nutricija 07.02.2018. - 12:04h Autor: net.hr
Foto: Shutterstock

Nutricionista Čelzi Amer tvrdi da parče pice ujutro može da predstavlja bolje izbalansiran doručak nego većina žitarica, jer sadrži više proteina, više svežih sastojaka, kao i manje šećera nego kupovne žitarice!

 

Uprkos tome što se reklamiraju kao idealna hrana za doručak, većini komercijalnih žitarica nedostaje prehrambena vrednost i ne sadrže dovoljno proteina i zdravih masti. Amer tvrdi da pica osigurava snažan balans proteinskih ugljenih hidrata i masti, za razliku od većine žitarica koje sadrže istu količinu kalorija kao i čokoladica.

 

"Možda će vas iznenaditi da prosečno parče pice i činija žitarica s punomasnim mlekom sadrže gotovo istu količinu kalorija. Ali, pica sadrži znatno više proteina, koji će vam pomoći da budete siti i imate energije tokom prepodneva", kaže Čelzi Amer.

 

Ona dodaje je i da brojne zaslađene žitarice ne bi uopšte mogle da se smatraju sastavnim delom izbalansirane ishrane jer jednostavno sadrže previše šećera.

 

"Ja volim žitarice kao i svi ostali, ali mnoge zaslađene žitarice sadrže kalorija koliko i cela čokoladica. A i nije baš najpametnije zaspočeti dan s puno šećera", istakla je nutricionista.

 

Prevare prehrambene industrije: Ove namirnice su čista obmana!

foto: Shutterstock

Nedavno istraživanje pokazalo je da šećer čini preko 35% sastojaka u nekim popularnim markama žitarica. Osim ako jedete "čiste" žitarice bez dodataka, one mogu da izazovu nagli porast šećera u krvi, što oslobađa insulin i ako se to redovno ponavlja, to nije dobro za vaše telo", kaže nutricionistica Tami Lakatos Šejms i dodaje:

 

"Kalorije se brzo gomilaju i brzo ste ponovo gladni."

 

Ipak, neki stručnjaci lažu da pica baš i nije najzdravija hrana i da ne bi trebalo da se jede za doručak.

 

"Ne bih rekla da odlazak u piceriju predstavlja idealan obed", kaže nutricionista Vendi Kaplan. Hranjive materije koje se nalaze u pici ne mogu da nadjačaju štetne sastojke - prerađene ugljene hidrate, zasićene masti i natrijum, dodala je ona.

 

"Količina kalorija i masti u pici isto tako zavisi od toga ko je pravi, tako da ljudi ne znaju koliko soli konzumiraju", upozorava Kaplan.

 

Ipak, ako sami pravite picu koristeći brašno od žitarice celog zrna za koru i napunite je povrćem, onda bi stvarno moglo da se radi o zdravijem doručku, piše Dejli mejl.

 

Grejpfrut: Čuva srce i kosti od propadanja, podmlađuje kožu, diže imunitet!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.