Najbolje iz prirode

Sve semenke su zdrave, ali ova je supermoćna: Što pre je uvedite u ishranu!

Odlično prirodno oružje za borbu protiv holesterola, loše probave i propadanja moždanih funkcija

Nutricija 17.10.2017. - 15:17h Autor: finirecepti.net.hr
Foto: Shutterstock

Nedavno su lanene semenke dobile epitet "superhrane", ali iako je njihova slava relativno nova stvar, one postoje već nekoliko hiljada godina.

 

Mnoge civilizacije kultivisale su lan zbog njegovih stabljika, od kojih se izrađivala tkanina za veš i posteljinu. Ali, kada je reč o svim blagodatima lana, semenke bi mogle da budu najbolja od njih.

 

Prepune omega-3 masnih kiselina

Iako vam od izraza "omega-3 masne kiseline" verovatno neće poći voda na usta, one su zapravo neverovatno važan deo vaše ishrane. Razlog leži u činjenici da ljudsko telo ne može samo da ih proizvede, a potrebne su za energiju, pravilno funkcionisanje mozga i održavanje zdravih krvnih ćelija. Ali, kada je reč o zdravstvenim koristima omega-3 masnih kiselina, tu priča ne staje. Na primer, ove kiseline redukuju upalne procese u telu, pa mogu da smanje rizik od nekih, vrlo ozbiljnih hroničnih upala.

 

Borac protiv holesterola

Visok holesterol, koji se nakuplja u vašim krvnih sudovima, može da bude znak da ste izloženi riziku od srčanog i moždanog udara. Ako znate (ili sumnjate) da imate visok holesterol, verovatno će vam trebati lekovi, ali lanene semenke odlično su prirodno oružje protiv holesterola.

 

Moćni puter od kikirikija: Kad saznate šta sve može, stalno ćete ga jesti! (RECEPTI)

foto: Shutterstock

Odlične za probavu

Lanene semenke prepune su vlakana, koja su pravi spasilac u neprijatnim situacijama poput neredovne probave i zatvora. Ali, vlakna koja ćete dobiti iz lanenih semenki takođe će regulisati nivo šećera u vašoj krvi i pomoći vam da održite željenu telesnu težinu.

 

Kako da ih uključite u ishranu?

Semenke lana vrlo su male, pa ih možete jednostavno posuti ili umešati u gotovo svako jelo koje pripremate. Ne morate da brinete zbog ukusa, jer lanene semenke imaju fini, orašasti ukus koji se dobro slaže s velikim brojem sastojaka.

 

Za doručak ih možete ubaciti u ovsenu kašu ili jogurt, za ručak u salatu, a za večeru ih možete umesiti u hleb ili testo za picu. Opcije su gotovo beskonačne.

 

Jabukovo sirće je fantastičan lek: Pomaže lečenju čak 20 bolesti!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs