Izvor zdravlja

KAKO IZGLEDA KADA TELO OSTANE BEZ VITAMINA ZA DUGOVEČNOST: Simptomi nedostatka vitamina K!

Vitamin K se može naći u svežem voću i povrću, siru, zelenoj salati, siru i jajima

Nutricija
20:34h Autor:
Foto: Shutterstock

Vitamin K, poznatiji kao vitamin za dugovečnost ima funkciju da u telu sperči zgrušavanje krvi.

Najviše ga možemo naći u tamnozelenom povrću, kao i u lisnatom povrću. Vitamin K igra značajnu ulogu u metabolizmu kostiju, vezivnog tkiva i zdravoj funkciji bubrega.

Prvi znaci nedostatka vitamina K su:

Kako uneti vitamin K u telo:

Kao što je već pomenuto, vitamin ulazi u telo hranom ili ga crevne bakterije mogu samostalno proizvesti. Zeleno lisnato povrće i salate posebno su bogate vitaminima, ali mleko, jogurt, žumance i riblje ulje takođe su dobri izvori.

Nažalost, vitamin K se različito apsorbuje u crevima. Njegova apsorpcija varira u zavisnosti od sadržaja masti u hrani i prisustva žučnih kiselina u rasponu od 10 do 80%. Oni koji konzumiraju masti u ishrani uglavnom u obliku kobasica i dubokih masti dobijaju samo mali deo vitamina K.

Polovina vitamina K (koji se naziva i filokinon) dolazi u jetru iz hrane, a drugu polovinu, u obliku takozvanog menakinona, proizvode crevne bakterije.

Vitamin K, prema najnovijim istraživanjima, smatra se jednom od supstanci koje doprinose dugovečnosti.

Hrana posebno bogata vitaminom K:

Zelje

Spanać

Ljubičasti kupus

Brokoli

Potočarka

Karfiol

Krastavac

Tikvice

Paradajz

Pasulj.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...