pomozite sebi

Nadoknadite izgubljenu tečnost: Doktori ukazuju na opasnost dehidracije tokom zime!

Zimi se usporava protok krvi, povećava pritisak, te više  mokrimo i gubimo tečnost

Medicina 22.01.2019. - 12:37h Autor: Stil/24 Sata.Hr
Foto: Shutterstock

Na niskim temperaturama se usporava protok krvi, te se organizam pokušava rešiti vode.

 

Dok je hladno, slabije osećamo žeđ, što je posebno opasno kod starijih, kojima taj osećaj prirodno slabi.

 

"Stanje pogoršava i to što telo prirodno počinje da gubi tečnost, pa do 85. godine ukupna količina padne za 10 posto. Zato je, da bi se održala prirodna ravnoteža telesne tečnosti, potrebno je unositi veće količine vode. Najmanji dnevni preporučeni unos je osam čaša", kaže nutricionista Darija Vranešić Bender.

 

Dodaje kako je, prema rezultatima istraživanja sprovedenih na američkom Univerzitetu Tufts, dehidracija jedan od 10 najčešćih uzroka zbog kojih stariji završavaju u bolnici.


"Zimi lakše dehidriramo jer se na niskim temperaturama usporava protok krvi i povećava se pritisak, pa se naš organizam pokušava rešiti vode, zato više i mokrimo. Takođe, budući da je dotok krvi u ekstremitetima smanjen, što nam dokazuju hladne ruke i stopala, naš mozak, zabavljen održavanjem telesne temperature, ne signalizuje da žednimo i ne upozorava na dehidiranost", kaže dr. med. Tanja Pekez Pavliško.

 

Niste svesni koliko grešite: Zbog ova 4 uzroka vam prehlada nikako ne prolazi!

foto: Shutterstock

Na dehidraciju utiču i oslabljena funkcija bubrega, otežano gutanje, te slabija pokretljivost i napor, a često nastupa i kad se zaboravlja dovoljno piti. Ugroženi su i oni koji uzimaju lekove koji podstiču gubitak vode, posebno diuretike.

 

Vodu treba piti i kad nismo žedni

 

Nije dovoljno piti samo kad osetite žeđ jer to već znači da ste dehidrirali. Stariji ljudi dnevno treba da popiju 6-8 čaša, odrasli zdravi ljudi 8- 10 čaša, a leti čak i 12 čaša vode. Prirodna limunada ili voda u kojoj su odstajali sveži krastavci, limun ili pomorandža dobra su alternativa negaziranoj vodi.

 

Ruski doktor upozorava: Zbog ovih grešaka roditelja decu hvata prehlada i virus!

foto: Shutterstock

Ideja

 

Pri unosu tečnosti broji se sva tečnost koju smo uneli o roganizam-voda, čajevi, mleko i supe.

 

Ipak, preporuka je piti što više vode, te izbegavati zaslađene napitke, sokove, kafualkohol.

 

Kako biste hidratizovali telo, osim vode, možete i u litru vode iscediti pomorandžu ili limun, dodajte kašičicu meda i prstohvat soli, te po želji malo cimeta i mente.

 

Hormonski disbalans, dehidratacija: Evo gde se krije osnovni uzrok iscrpljenosti!

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs