pomozite sebi

7 SPASONOSNIH NAČINA DA ZAŠTITITE ZDRAVLJE TOKOM DUGOG SEDENJA NA POSLU!


Redovno hodanje može da pomogne u ublažavanju simptoma anksioznosti i depresije. Šetnja vam nudi blagodeti za fizičko zdravlje, a istovremeno poboljšava vaše emocionalno blagostanje

Lifestyle
Autor:
Foto: Shutterstock

Duže vreme sedenja moglo bi da prouzrokuje različite negativne zdravstvene probleme, uključujući rak i srčana oboljenja.

Nedavno je studija objavljena u časopisu "Sport Sciences for Health" pokazala da bi duže sedenje moglo da ima negativne učinke na mentalno zdravlje.

Zaključak je da stalno sedenje za stolom ili na kauču utiče na ljudsko telo.

Ovi saveti i trikovi pomoći će vam da tokom dana ili radnog vremena protegnete malo noge i dignete se sa stolice.

Nakon svakog obroka prošetajte 10 minuta

Krećite se posle jela. Tako se održava nivo šećera u krvi stabilnom, što će vam pomoći da održite hormone u ravnoteži. Podržava metabolizam i pomaže u probavi.

Redovno hodanje može da pomogne u ublažavanju simptoma anksioznosti i depresije. Šetnja nudi blagodeti za fizičko zdravlje, a istovremeno poboljšava emocionalno blagostanje.

Patike, Šetnja, Sport, Vežbanje
foto: Shutterstock

Istegnite se 5 minuta stojeći

Ako satima dugo sedite, ustanite se i istegnite. To će vam pomoći da se rešite stresa, da se malo protegnete i budete fleksibilni.

istezanje
foto: Shutterstock

Zaplešite

Neka vas ples odmori i pusti. Ples uz jednu od vaših omiljenih melodija ne samo da vas pokreće, već ima i neverovatna svojstva koja podižu raspoloženje. Od plesanja imate fizičke i psihičke koristi.

Očistite svoj prostor

Odvojite nekoliko minuta u danu za čišćenje okoline. Ne samo da ćete se pokrenuti, već i studije pokazuju da čisti prostor može da pomogne u podizanju energije i može da razbistri um.

Postavite podsetnike ili alarme

Znate li koliko dugo zapravo sedite? Tako je lako zaokupiti se poslom ili gledati svoju omiljenu seriju, a da ni sami ne shvatite da sedite satima.

Poruka upozorenja, alarm koji vibrira ili zvučni signal verovatno će privući vašu pažnju, pa ćete shvatiti da bi bilo dobro da se ustanete.

Pokušajte da stojite dok radite

Ako radite na poslu koji zahteva da ceo dan sedite za računarom, razmislite o tome da uzmete profesionalni, dizajnirani sto za sedenje i stajanje

. Ako ne možete da priuštite nešto bolje, onda probajte s vremena na vreme da se podignite i postaviti možda laptop na šank ili nešto slično. Bilo bi dobro kada biste mogli da uložite u barbolju stolicu.

posao
foto: Shutterstock

Ustanite tokom svakog telefonskog poziva.

Ustanite svaki put kad bi trebalo da pošaljete poruku na mobilnom.

Ako ste u kancelariji, ustanite kad vam neko dođe do stola.

Ako radite od kuće, svaki sat vremena odvojite pet minuta da ustanete i prošetate.

Gde inače sedite probajte da stojite

U javnom prevozu, tokom druženja, pisanja teksta ili upućivanja poziva - ustanite i prošetajte kad god možete, piše Mind Body Green.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...