SAVET STRUČNJAKA

15 NAVIKA KOJIH SE SVI LEKARI STROGO PRIDRŽAVAJU: Samo ovako ćete telo zaštititi od bolesti!

Usvajanjem ovih jednostavnih navika smanjujete rizik od mnogih oboljenja

Saveti stručnjaka
Autor:
Ilustracija, Foto: Shuterstock

Svaki lekar će vam reći da je lakše sprečiti neke bolesti nego ih lečiti.

Procesom starenja i naše se telo se menja, pa je neophodno uvesti neke navike kako bi se rizik od oboljenja sveo na minimum. Ovih navik se gotovo svi lekari strogo drže:

1. Pravite redovno pauze na poslu

I to nekoliko njih u toku dana. Na svakih sat vremena, našem telu je potrebno barem 5 minuta relaksacije kako bi se stres sveo na minimum.

2. Krećite se

"Vežbanje doprinosi dugovečnosti, a i dobrom zdravlju. Vežbanjem umanjujete šanse za razvoj mnogih bolesti, a posebno kardiovaskularnih, dijabetesa i kognitivnog propadanja. Pokušajte da vežbate barem 15-30 minuta svakog dana, 2-3 puta nedeljno" , napominje Sara Taker, instruktorka joge.

3. Provodite vreme sa dragim ljudima

"Kada ste povezani sa ljudima, uživate u razgovoru, smehu i deljenju iskustava, kvalit vašeg života se automatski poboljšava, ističe Taker.

4. Usvojite rutinu koja vam prija

Dobra rutina je ključna kada je u pitanju ishrana. "Važno je svakog dana imati isplanirane obroke, bogate vitaminima, mineralima, proteiima i vlaknima. Samo ustaljena rutina kada je hrana u pitanju može pozitivno da utiče na naše zdravlje", dodaje ona.

5. Proteini su ključni

"Vrlo je važno unositi proteine, posebno kako starimo i naši mišići slabe. Dovoljno proteina uključite u doručak, ručak i večeru, bilo da se radi o mesu, orašastim plodovima, jajima ili ribi. Cilj je po obroku uneti oko 20-30 g proteina“ dodaje Džesika Krandal, nutricionistkinja.

6. Jedite namirnice bogate antioksidantima

Antioksidanti su glavno oružje u borbi protiv starenja, pa ih konzumirajte što više možete. Bobičasto voće, grožđe i voće jarkih boja su dobra opcija.

7. Unosite dovoljno vitamina D

Manjak ovog vitamina je povezan sa mnogim pokazaal je studija objavljena u magazinu Aging and Disease prošle godine.

8. Ne zaboravite na unos tečnosti

Nemoguće je razgovarati o zdravoj ishrani bez dovoljnog unosa tečnosti u organizam. 8 čaša vodednevno je idealna doza.

9. Posvetite sebi barem 15 minuta dnevno

Stres je veliki problem, a što smo stariji više obaveza imamo i odvajamo manje vremena za sebe. Naučiti kako se boriti protiv stresa je izuzetno važno, napominje dr. Rejčel Goldman, profesorka psihologije i napominje da ukoliko ne znamo kako da se nosimo sa stresom, to se direktno odražava na naše zdravlje.

Zato svakog dana odvojite 15 minuta koje ćete posvetit sebi, sopstvenim mislima i osećanjima.

10. Udahnite svež vazduh

Savremeni način života podrazumeva dostasedenja i gledanja u ekran, ali to nije izgovor da barem na 10 minuta izađete iz kuće ili kancelarije i udahnete svež vazduh.

Devojka, Sreća, devojka se smeje, Sloboda
foto: Shutterstock

11. Zube čistite koncem

"Nakon pranja zubi četkicom, iskoristite konac za zube kako bi se rešili svih nečistoća do kojih četkica ne može dopreti. Tako ćete spriječiti pojavu karijesa i ostalih bolesti desni2, napominje dr. Hevlet.

12. Nanosite kremu sa zaštitnim faktorom tokom cele godine

Koža je naš najveći organ, pa je briga o njoj veliki korak u prevenciji razvoja mnogih bolesti.

13. Stičite nova znanja

"Završetak školovanja ne znači da trebate da prekinete da se usavršavate i prestaanete da stičete nova znanja. Stimulisanje moždanih ćelija je od izuzetne važnosti. Tako se smanjuje rizik od Alchajmerove, ali i mnogih srugih menatlnih bolesti

14. Koristite ulje lavande

Za bolji san i više energije nakon buđenja nanesite par kapi ulja lavande na slepoočnice – to je najbolje esencijalno ulje za opuštanje.

15. Ne zaboravite na unos magnezijuma

Ovo je esencijalni mineral koji utiče na pravilan rad organizma, a pomoćiće vam da budete fokusirani i mate više energije tokom dana. Uz to on opušta mišiće i živce, a neophdan je i svima koji vežbaju.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...