Obratite pažnju

Ova hrana hladi telo iznutra i topi kilograme: Najbolja ishrana za letnje vrućine!

Leti treba težiti lakšim, niskokaloričnim namirnicama, prvenstveno voću i povrću

Lepi & Zdravi 01.07.2020. - 14:15h Autor: Stil / Kucnilekar.com
Foto: Shuterstock

Jedan od načina kako smanjiti štetne posledice visokih letnih temperatura na naše zdravlje i raspoloženje je upravo i pravilna ishrana.

 

Reakcija tela na povišene temperature je snižavanje telesne temperature znojenjem. Kao negativan efekat tog prirodnog telesnog odbrambenog mehanizma može se pojaviti dehidracija organizma i druge neželjene pojave.

 

Nepravilnom ishranom povećavamo znojenje organizma i samim tim povećano gubljenje telesne tečnosti, minerala i nekih vitamina. Varenje teške hrane zahteva veću aktivnost metabolizma, što indirektno povećava telesnu temperaturu.

 

Leti generalno treba unositi manje kalorija, odnosno energije koju dobijamo iz hrane, što je dodatni razlog da leti izbegavamo masnu i teško probavljivu hranu.

 

Posebno su štetne namirnice kao što su:

 

  • jako začinjena jela
  • pečena, pržena i pohovana hrana
  • masna mesa i mesni proizvodi
  • pića sa kofeinom
  • slatkiši
  • gazirina zaslađena pića
  • preterano rashlađena pića

 

Ovo voće ima neverovatna lekovita svojstva: Čuva vid, srce i kosti, pomlađuje kožu i topi salo!

foto: Shutterstock

Masna i teška hrana otežava cirkulaciju, tako da je potrebno kako se temperature vazduha povećava, smanjivati konzumiranje teško probavljivih jela.

 

Umesto tečnosti može se konzumirati sezonsko voće i povrće, a najbolji izbor su zelena salata, paradajz, krastavac, lubenica, dinja i jabuke. Ove namirnice sadrže u proseku više od 80% vode i proporcionalnu količinu mineralnih materija, tako da služe i kao ukusan izvor vode, ali i minerala, koji se gube isparavanjem, odnosno znojenjem.

 

Korisno je konzumirati namirnice kao što su mahunarke, semenke, nerafinisana ulja, posebno maslinovo ulje i manje količine ribe i plodova mora, koje će organizam nahraniti kvalitetnim nutrijentima.

 

Osim što će vam biti manje vrućina, sa ovakvom ishranom možete i brzo da korigujete telesnu težinu

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...