Studija je rađena na uzorku od 4.500 dece uzrasta između osam i jedanaestgodina, tako što je poređala njihove rasporede, vežbanja i vreme ispred ekrana prema nacionalnim smernicama za dečije zdravlje.
Nova studija je dokazala da smanjenjevremenaprovedenimzaekranomnadvasatadnevno, pomaže moždanom razvoju kod dece.
Utvrđeno je da deca tog uzrasta ne bi trebalo da provode više od dva sata dnevno pred ekranom, kao i da im je potrebno između devet i jedanaest sati sna, kao i najmanje sat fizičke aktivnosti.
Od 4. 500 dece, samo 5 odsto se toga pridržava.
Studija je pokazala da 51 odsto dece spava dovoljno, njih 37 odsto ne provodi više od dva sata za ekranom i 18 odsto se pridržava propisane fizičke aktivnosti.
Istraživači su utvrdili da deca koja se pridržavaju ovih smernica pokazuju bolje kognitivne mogućnosti, koje uključuju pamćenje, pažnju i učenje jezika.
Džeremi Volš, vođa studije, navodi da su se usredsredili na ukupni uticaj sna, vremena provedenog za ekranom i vežbanja kod dece.
„Znamo da ponašanje ili fizičkaaktivnost, spavanje i vreme provedeno za ekranom mogu nezavisno da utiču na kognitivnozdravljedeteta. Kako god, ovi faktori nikada nisu razmatrani u kombinaciji. Imamo mogućnost da sagledamo kako svaki od njih pojedinačno i svi zajedno utiču na kognitivnirazvojameričkedece“, tvrdi on.
Istraživači su utvrdili da deca koja se pridržavaju ovih smernica pokazuju bolje kognitivne mogućnosti, koje uključuju pamćenje, pažnju i učenje jezika