obavezno pročitajte

8 sati sna je obavezno: 8 saveta za savršeno prospavanu noć!

Sa tesnim rasporedom i nepredvidim događajima tokom dana čini nam se da je teško da organizujemo svoje dnevne aktivnosti, a kamoli raspored spavanja.

Saveti stručnjaka 04.10.2018. - 17:26h Autor: bizlife.rs
Foto: Shutterstock

Međutim, uz prave odluke sve je moguće. Evo šta treba da uradite da biste spavali dovoljno:

 

1. Nemojte piti kafu i napitke koji sadrže kofein posle 14 časova

 

Kafa nije voda, pa da se pije kada god vam padne glava. I kada sednete u kafić, vi po navici naručujete espreso. Nemojte to da radite. Posle 2 popodne zamenite kafu ceđenim miksom ili kiselom vodom.

 

2. Nosite udobne pižame

 

Ako nosite garderobu za spavanje koja nije udobna, koja vas steže, može da poremeti vaše spavanje. Odaberite pravi model za zimu ili leto da vam ne bi bilo previše hladno ili previše toplo.

 

3. Topla kupka pred spavanje za opuštanje

 

Dok menjate posteljinu, perete zube, pripremate odevnu kombinaciju za sutra za posao, pustite vodu u kadi, sipajte morsku so, omiljenu kupku i upalite sveće. Kupka pred spavanje može da opusti i telo i um i da vas pripremi na dug i miran san.

4. Telefon se ne dira sat vremena pre odlaska u krevet

 

Tehnologija u vidu telefona, televizora, kompjutera, laptopa može ozbiljno da poremeti vaš san. Ako gledate film ili seriju, moguće je da će da vas razbudi i da nećete moći da prekinete kada je stvarno vreme za spavanje. A ako skrolujete kroz razne Instagram i Fejsbuk profile, takođe nećete moći da stanete jer ćete stići do profila svekrve komšinice vaše bake, a nećete znati ni kako ste tu završili. Nećete ništa bitno propustiti ako telefon uzmete u ruke tek sutra ujutru.

 

5. Tamne, punije zavese za spavaću sobu

 

Ukoliko je vaša spavaća soba osvetljena, ili generalno imate problem da zaspite kada je jako svetlo, veoma je pametno da nabavite tamne zavese koje mogu da se povuku i zaklone prozore tokom noći.

 

6. Idite u toalet pre odlaska u krevet

 

Ovde možemo dodati i stavku da ne pijete vodu i ostale tešnosti sat, dva pred odlazak u krevet. Da se ne biste budili tokom noći zbog odlaska u toalet, obavezno sve obavite i završite pre nego što legnete.

 

7. Izbegavajte obroke posle 5,6 popodne

 

Naravno, ovaj podatak je relativan, jer ako idete kasnije u krevet možda ogladnite. Ali ako odete na vreme, ne bi trebalo da jedete posle 5, 6 popodne.

 

8. Radije vežbajte ujutru nego uveče

 

I ovo se može shvatiti individualno, ali ponekad se posle vežbanje ne osećate izmoreno već imate više energije nego pre aktivnosti. I tako dok ste pod adrenalinom vrlo će vas teško uhvatiti sat. Zato radije vežbajte ujutru ili tokom dana ukoliko imate tu privilegiju.

 

Ne smete ih ponavljati: Ove greške svi pravite pre odlaska na spavanje, zbog njih koža brže stari!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.