Informišite se

Pamet u glavu: Ovo su najveće laži o zdravoj hrani!

Čak 64 posto potrošača pod uticajem je takozvanih zdravih proizvoda, a oni nikako ne doprinose zdravlju
Nutricija 11.05.2015. - 17:12h Autor: vecernji.hr
Foto: Shutterstock

Uz sve moguće informacije koje nam serviraju gurui ishrane, farmaceutska industrija, trgovci, nutricionisti...jesti zdravo nikada nije bilo više zbunjujuće. Takozvanoj zdravoj hrani posvećene su čitave police, a na proizvodima "vrište" tvrdnje kako je nešto sa malo masti, bez šećera, sto odsto prirodno.

 

Evo na kojih 10 zabluda o zdravoj hrani morate da pazite:

 

Talentovane za hranu i ljubav: 6 trikova kako Francuskinje mršave!

 

1. Ulja

 

Biljna ulja, posebno maslinovo, većina smatra niskokaloričnim i boljim izborom od životinjskih masti. Međutim, 1 g ulja ili masti ima jednaku kalorijsku vrijednost. Ipak, visokokvalitena hladno ceđena biljna ulja bolji su izbor zbog nezasićenih masnih kiselina.

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

2. Voćni sokovi i smutiji

 

Nektar voćni sokovi u pravilu su koncentrat šećera iz koncentrata voćnih sokova, na koji su još dodati šećeri i zaslađivači. U skupim smutijima obično su uništena sva vlakna iz voća pa nam brže skače nivo šećera u krvi. Jabuka ili kruška sa korom mudriji su izbor.

 

3. Ledeni čajevi i vode sa ukusom

 

Ledeni čaj sadrži jednaku, ponekad i veću količinu šećera u svom sastavu kao i voćni sok, a i voda sa ukusom nije bez šećera i dodataka. Iscedite limun ili bilo koje voće u 1 litar vode i dobićete odličnu vodu sa ukusom. Isto tako kod kuće pripremite i ledeni čaj.

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

4. Agavin i javorov sirup

 

Slično kao i kod masti, šećer u bilo kojem obliku ima kalorijsku vrednost od 4 kcal/g. Takvi prirodni zaslađivači imaju jednaku kalorijsku vrijednost kao i beli šećer, jedino što im je većinski sastav fruktoza i primereniji su za dijabetičare.

 

Prirodna zamena za šećer: 8 odličnih alternativa!

 

5. “Zdravi” hlebovi i peciva

 

Važe kao „zdravi“ jer su tamni, ali bez dovoljno vlakana, a boju im daje prženi slad. Pravi integralni hleb ima adekvatnu težinu i konzstenciju i sadrži komadiće celovitog zrna žitarica i semenki. Košta više, ali je znatno punijeg okusa i više zasiti.

 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

6. Voćni jogurt i grčki jogurt

 

Smatra se zdravijim izborom upravo zbog voća, ali mnogo je kaloričniji od običnog jogurta i sadrži i do 3 puta više šećera. Mudrije je dodati sveže voće u probiotički jogurt i napraviti domaću verziju.

 

Šta jedu mršavi ljudi: 8 namirnica koje treba da ubacite u svoj jelovnik!

 

7. Energetske pločice

 

I oni sadrže jednostavne šećere koji brzo podižu nivo glukoze u krvi i jednaku količinu masti kao i čokoladice. Čak i veće količine natrijuma. Bolji izbor je nekoliko badema i lešnika ili kockica tamne čokolade.

 

8. Žitarice za doručak

 

Na tržištu su dostupne razne varijacije „fit“ i „zdravih“ žitarica sa dodatkom voća, orašastih plodova i komadića čokolade, ali većina njih sadrži velike količine šećera i manju količinu belančevina. Žitarice od celovitog zrna kombinovane sa jogurtom bile bi mudriji izbor.

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

9. Gotovi mlečni namazi

 

Gotovi mlečni namazi bogati su zasićenim mastima iz neobranog mleka. Namaz od posnog sira može se napraviti brzo i u kućnoj radinosti, a da bude zdraviji.

 

Doterajte liniju za leto: Trikovi žena širom sveta!

 

10. Dijetalni proizvodi

 

U njima je redukovana količina masnoća, ali je povećana količina šećera i belančevina. Uvek čitajte deklaracije kod ovakvih proizvoda, jer ako se količina nekog od nutrijenata smanji, neki drugi se sigurno poveća.

 

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...