Zdravlje na usta ulazi

Super semenke koje treba da jedete svakog dana: Lan protiv raka, susam za zdravo srce!

Čia semenke pomažu u očuvanju i jačanju gustine kostiju, a semenke bundeve su bogate gvožđem, važnim mineralom zaduženim za održavanje stabilnog nivoa energije
Nutricija 11.11.2014. - 20:19h Autor: 24sata.hr
Foto: Shutterstock/Ilustracija

Jestive semenke dodajte u jogurt, salate, a njima možete da posipate i variva. Saznajte koje super semenke treba što više da jedete i zašto!

 

Lanene semenke protiv raka

 

Semenke lana najpoznatije su po svojim antikancerogenim svojstvima. Bogate su zdravim masnim kiselinama koje smanjuju rizik upala u telu i antioksidansom ligninom. Dve kašike sadrže 110 kalorija, 9 grama masnoća, 6 grama vlakana i 4 grama proteina.

 

Semenke nara za mršavljenje

 

Ove semenke sadrže vrlo malo kalorija, a obiluju antioksidansima i vitaminom C koji pomaže bržem sagorevanju masnoća, zbog čega su ovi plodovi prirode odličan saveznik vitkosti i pomoćnik u dijeti. Četvrtina šoljice sadrži 1 gram proteina i masnoća, 2 grama vlakana i samo 36 kalorija.

 

Koje još namirnice osim nara mogu da vam pomognu da očistite organizam od nikotina pročitajte OVDE.

 

Semenke susama za zdravo srce

 

Ove semenke su odličan izvor linoleninske kiseline, iz reda omega 6 masnih kiselina. Ona pomaže u prevenciji srčanih bolesti i povećava zalihe dobrog holesterola. Dve male kašike sadrže 103 kalorije, 9 grama masnoća, 2 grama vlakana i 3 grama proteina.

 

OVDE saznajte koje namirnice sem semenki susama su najbolji prirodni lekovi za anemiju.

 

Čia semenke za jake kosti

 

Pomalo zemljastog ukusa, čia semenke su pravi hit u zdravoj ishrani. Bogate su kalcijumom, a dve male kašike sadrže istu količinu kao i deblji šnit sira. Tako pomažu u očuvanju i jačanju gustine kostiju, naročito ugroženu osteoporozom. Dve male kašike semenki sadrže 138 kalorija, 9 grama masnoća, 10 grama vlakana i 5 grama proteina.

 

Bundevine semenke za energiju

 

Lake za probavu i ukusne, semenke bundeve su bogate gvožđem, važnim mineralom zaduženim za održavanje stabilnog nivoa energije. Dve kašike semenki sadrže 158 kalorija, 14 grama masnoća, 2 grama vlakana i 9 grama proteina.

 

Kako izgleda jelovnik za podizanje energije saznajte OVDE.

 

Pšenične klice za probavu

 

Ove klice sadrže prirodan šećer, gotovo svu masnoću i najveći deo vitamina u pšenici. Jedno od vlakana koje sadrži je inulin, koje podstiče redovnu probavu i štiti od nastanka raka debelog creva. Dve male kašike sadrže 52 kalorije, 1 gram masnoća, 2 grama vlakana i 3 grama proteina.

 

Kako da sami uzgajate zdrave klice saznajte OVDE.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs