un dijeta

UN DIJETA - DETALJAN PLAN ISHRANE I JELOVNIK: Kilogrami trajno nestaju za 3 meseca

UN dijeta jelovnik i plan ishrane uz koje je moguće izgubiti višak kilograma , koji se uz posebne uslove neće vratiti.

Nutricija
13:57h Autor:
UN dijeta jelovnik i plan ishrane, Foto: Shutterstock

Jedna od najpopularnijih dijeta za koju su verovatno svi čuli jetste UN dijeta, odnosno Ujedinjene Nacije. Praktikovanjem ove dijete pod posebnim uslovima moguće je izgubiti višak kilograma, dok se veruje da dolazi do promene metabolizma, nakon čega se kilogrami ne vraćaju.

Dijeta traje 90 dana. Ako je potrebno oslabiti manje kilograma, dijeta se prekida ranije. Ukoliko se dijeta prekine ranije, veruje se da tada ne dolazi do promene metabolizma, te postoji mogućnost da se kilogrami povrate.

UN dijeta
UN dijetafoto: Shutterstock

UN dijeta uvek počinje proteinskim danom, zatim slede skrobni, ugljenohidratni dan, voćni dan, pa ponovo proteinski, dok se redosled dana nikako ne sme menjati, piše Dijeta.net.

Važno je napomenuti da je doručak svih 90 dana isti - voće, a jedu se po dve iste voćke (ili 1 banana) ili šaka suvog voća.

Prvi dan – PROTEINSKI DAN

Ručak

  • Meso – dinstano, bareno ili pečeno (u količini restoranske porcije, 2 – 3 parčeta ili oko 250 gr) ili 3 kuvana ili pečena jaja ili nešto od mlečnih proizvoda pa i soje.
  • Hleb – parče integralnog hleba • Salata – u neograničenim količinama sa maksimalno 1 kašikom ulja.
  • Supa – obavezna (bez rezanaca – 1 šolja / 3 dcl ) a ako se konzumiraju mlečni proizvodi onda supa nije obavezna već popijte šolju jogurta ili mleka.

NAPOMENA: Različite vrste proteina se ne mešaju u jednom obroku, a ni u danu. Generalno, akcenat je na jednoj vrsti koncentrisane namirnice u toku jednog dana tako da vaš digestivni trakt ima mnogo lakši zadatak nego da vari više koncentrisanih namirnica zajedno.

Večera

Isto što i za ručak, ali pola mere od ručka, bez supe i BEZ HLEBA. Obavezno je da ako se meso jede za ručak jede se i za večeru, a ako su jaja za ručak, moraju biti i za večeru.

Zdrava hrana
Zdrava hranafoto: Shutterstock

UN dijeta – Drugi dan – SKROBNI DAN

Ručak

  • Pasulj, grašak, sočivo, pirinač, krompir – kuvano, jedino uz dodatak začina (so, vegeta, biber, kečap, kuvani paradajz) – pun tanjir
  • Hleb – parče
  • Salata

Večera

Isto kao i za ručak, ali pola mere. Večera je BEZ HLEBA.

UN dijeta – Treći dan – DAN UGLJENIH HIDRATA

Ručak

  • Kuvana testenina uz dodatak začina – kečapa ili slično ili pica samo sa dodatkom kečapa ili slano pecivo u količini pice u piceriji (npr. 3 kifle)

Večera

  • Dva tanja parčeta torte ili 3 – 4 kolača ili 3 – 4 kugle sladoleda

Obavezno – 1 rebro čokolade za kuvanje

Testenina
Testeninafoto: Profimedia

UN dijeta – Četvrti dan – VITAMINSKI (VOĆNI) DAN

Ručak i večera

Samo mešano voće – koliko se hoće. Međutim, ni povrće nije isključeno tako da praktično vitaminski dan može da izgleda ovako: doručak – kao i svakog dana 2 voćke a ručak i večera može pareno povrće i salata, a slično je sa večerom. Između obroka sa povrćem su užine od mešanog voća.

Voće
Voćefoto: Shuterstock

Napomene:

  • Posle kruga od 7 x 4 dana, tj. 29. dana (tri puta u toku dijete) drži se "vodeni dan". Celog dana pije se samo voda;
  • Obavezno posle vitaminskog, a ponekad i posle vodenog, nastavlja se sa proteinskim danom;
  • Kafa i čaj se mogu piti, ali bez sećera. Sokove svesti na najmanju moguću meru;
  • Obavezno je uzimati posle ručka 1 tabletu, koja sadrži dnevnu dozu vitamina i minerala;
  • Pauza između obroka (minimalna – dakle, razmak može biti i veći ali nikako manji) prvog dana je 4 sata, a drugog i trećeg dana je 3 sata; za vreme vitaminskog dana pauza imeđu obroka je 2 sata;

Posle 8 sati uveče nemojte ništa jesti.

Važno je da sve navede namirnice treba da se konzumiraju, jer imaju svoju ulogu u organizmu.

Sve što je navedeno mora se jesti jer ima svoju ulogu u organizmu. Posle 90 dana dijete, još 90 dana za doručak se jede voće, dok se za ručak i večeru vraća na uobičajeni način ishrane. U tom periodu treba da se izgubi još 3 kg što je pokazatelj promene metabolizma. Ako se ne izgube, dijetu treba ponoviti, ali tek posle 3 meseca.

Dijetu ne bi trebalo produžavati više od 90 dana, jedino posle pauze od 3 mesecs može se sproveti novi ciklus dijete od 90 dana.

(Izvor: Dijeta. net)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs