Obavezno pročitajte

Ovu hranu treba konzumirati ukoliko vam nedostaje vitamin D: Do čega može dovesti njegov nedostatak?

Nedostatak sunčeve svetlosti zbog sve kraćeg dana i oblačnog vremena direktno dovodi do nedostatka vitamina D u telu. Njegov nedostatak povećava rizik od obolevanja od raznih infekcija i upala, postaje uzrok oslabljenog imuniteta, nedostatka energije i motivacije, depresije, koja s razlogom kod mnogih počinje u jesen i zimu.

Nutricija 25.10.2020. - 19:47h Autor: Stil / harpersbaazar.rs
Foto: Shutterstock

Pored toga,vitamin D je neophodan za apsorpciju kalcijuma u ​​telu, koji je odgovoran za rast i jačanje kostiju i zuba. Tokom zimske sezone vredi dodati svakodnevnoj ishrani hranu bogatu vitaminom D, koja će vam pomoći da nadoknadite nedostatak sunca. Otkrivamo koje su to namirnice.

 

 

Losos

foto: Shutterstock

Losos je nezamenjiv u oblačnim sezonama - jedna porcija (oko 100 g) sadrži gotovo dnevnu potrebu za vitaminom D. Štaviše, ova crvena riba poboljšava moždanu aktivnost i smanjuje rizik od bolesti mozga. Izaberite drugu mogućnost između smrznutog i svežeg lososa - sveže ulovljena riba ima mnogo veći sadržaj vitamina.

 

Jaja

foto: Shutterstock

Pristupačan i lak način za popunjavanje zaliha solarnog vitamina u vašem telu. Jaja su vrlo hranljiva, a njihovo žumance sadrži visoku koncentraciju vitamina D. Mogu se koristiti u bilo kom obliku: sa tostom za doručak, u salatama ili kajgani.

 

Sardine

foto: Shutterstock

Ova vrsta ribe sadrži nešto manje vitamina D od lososa. Međutim, sardine su bogate gvožđem, kalcijumom i omega-3 masnim kiselinama, koje su važne za dobro zdravlje kože, kose i zuba, kao i za stvaranje kostiju.

 

Pečurke

foto: Shutterstock

Jedan od retkih biljnih izvora vitamina D. Njegov sadržaj u pečurkama je nizak, ali mogu biti alternativa ribi i morskim plodovima ili dodatak hrani bogatoj vitaminom D.

(Stil.kurir.rs)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...