BEZ GRIŽE SAVESTI

Dijeta prema bioritmu: Jedite u tačno određeno vreme i za mesec dana nosićete garderobu 2 broja manju!

Zamislite da se ničega ne odričerte, a kilogrami nestaju kao od šale. Nutricionisti predstavljaju plan ishrane sa kojim je to i moguće

Nutricija 24.01.2020. - 11:38h Autor: stil/magičnobilje.com
Foto: Shutterstock

Dijeta prema bioritmu dozvoljava da jedete sve, ali u strogo određenom vremenu.

 

Biološki ritam tela može u mnogome da nam pomogne u procesu mršavljenja. Svaki organ i sistem organa ima periode uspona i padova aktivnosti u toku dana, pa ukoliko isplanirate ishranu u skladu s njihovim radom, varićete je brže, a podstaćićete i rad metabolizma.

 

Evo u kom periodu su organi najaktivniji:


Od 6.00 do 10.00


U ovom periodu su creva i želudac maksimalno aktivni, pa je to vreme idealno za doručak.

 

Dobro bi bilo da pre obroka popijete i čašu mlake vode sa kašičicom limuna i malo meda, jer ćete tako podstaći početak rada pankreasa i jetre.


Za doručak birajte hranu bogatu vlaknima, ugljenim hidratima i belančevinama: sir, puter, integralni hleb, kaše od žitarica sa medom i voćem.


Ujutru se hrana u potpunosti apsorbuje i pretvara u energiju.

Od 9.00  do 13.00

 

Slezina i srce naporno rade u ovim momentima. To je vreme za mentalne napore i laganu užinu. Čaj sa šakom suvog voća, jogurt sa voćem ili banana biće vam sasvim dovoljni.

 

Od 13.00 do 15.00


Creva i želudac ponovo se uključuju u rad. U organizmu tada ima mnogo amilaze i protease - enzima koji razlažu šećer i skrob.

 

Kako biste zadržali radnu sposobnost na istom nivou, podstaknite organizam obrokom koji sadrži belančevine i vlakna.

 

Od 16.00 do 17.00

 

Tad se aktivira sistem za izlučivanje: bešika i znojne žlezde, pa se sagorevanje masti povećava. U ovom satu ne bi trebalo unositi hranu u organizam. Bilo bi pžoeljno da se u ovom periodu posvertite nekoj fizičkoj aktivnosti.

 

Od 17.00 do 19.00


Vreme je za laganu večeru za koju je najbolje birati pečeno povrće, mladi sir i voće.


Imajte na umu da večernji obrok treba da bude upola manji od ručka.

Posle 19.00


Posle 19.00, organi za varenje usporavaju rad. U to vreme enzimi se gotovo uopšte ne luče, pa da biste sprečili napade gladi do kraja dana, popijte čašu kefira.

 

Nakon toga, u organizam ne bi trebalo da unosite ništa osim biljnog čaja.

 

Od 20.00 do 21.00


Od 20.00 do 21.00 počinje da se luči melatonin - hormon koji organizam priprema za spavanje. Pomozite organizmu: čaj bez kofeina od kamilice, matičnjaka ili majčine dušice smiriće vam nervni sistem i pripremiti ga za odmor.

 

Od 22.00 do 24.00


Ovo je faza sagorevanja masti. Ukoliko u to vreme spavate i niste se prejeli uveče, za noć možete izgubiti i do 900 kalorija.

 

Osim što ćete u roku od mesec dana primetiti da nosite dva konfeksijska broja manje, osećaćete se neuporedivo bolje.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...