PREPORUKA

Kada vas muči zatvor: Jedite ove namirnice i uspešno se izborite sa konstipacijom!

Dodavanjem ovih namirnica u ishranu, možete se uspešno rešiti ovog neprijatnog problema! 

Nutricija 05.04.2019. - 09:41h Autor: Stil.kurir.rs
Foto: Shutterstock

Jedan od glavnih uzroka zatvora ili konstipacije je sporo kretanje hrane u crevima. Može biti uzrokovano starenjem, fizičkom neaktivnošću ili nedostatkom vlakana. Ako se ne hranite regularno, verovatno ćete dobiti laksative, dodatke vlaknima i omekšivače stolice. Istina je da to možete postići dodavanjem određene hrane u vašu ishranu.

 

To su neke od ovih namirnica: 

 

Sočivo 

 

Sočivo je prepuno vlakana, što ih čini odličnim izborom za one koje muči zatvor. Sočivo stimuliše proizvodnju maslačne kiseline, tipa masne kiseline kratkog lanca u debelom crevu koja reguliše kretanje creva. Butirat ubrzava crevni tranzit, što je potvrđeno u studiji na životinjama. Sočivo daje vašim salatama i supama bogat ukus i brojne zdravstvene beneficije! 


Najmoćnija žitarica leči bubrege, srce, oporavlja organizam: Uvrstite crveno sočivo u svoj jelovnik!

foto: Profimedia

Slatki krompir

 

Slatki krompir je prepun minerala i vitamina, a sadrži i mnogo vlakana. Slatki krompir srednje veličine od 114 grama sadrži 4 grama nerastvorljivih vlakana. Ima nekoliko vrsta, uključujući pektin, lignin i celulozu. Istraživači pokazuju da slatki krompir ubrzava kretanje creva. Studija iz 2016. godine pokazala je da su pacijenti sa dijagnozom leukemije koji su primali lekove za hemoterapiju imali manje nelagoda izazvanih konstipacijom u roku od 4 dana.

 

Smokve

 

Smokve su bogate vlaknima. Porcija suvih smokvi od 75 grama sadrži 7,5 grama vlakana ili 30 procenata preporučene dnevne količine. Studija iz 2011. godine pokazala je da pasta od smokvi poboljšava težinu stolice i smanjuje vreme prolaska kroz crevo, olakšavajući svaku nelagodu.

 

Kefir

 

Kefir je fermentisano mlečno piće bogato probioticima. Probiotici poboljšavaju konzistenciju stolice, povećavaju učestalost i smanjuju vreme tranzita creva. Kefir takođe dodaje masu i vlagu da bi se sprečio zatvor. Koristite ga u prelivima za salatu i sokovima.

 

Artičoke

 

Prebiotici u artičokama poboljšavaju varenje i obezbeđuju pravilnost rada creva. Oni hrane zdrave bakterije u debelom crevu i poboljšavaju zdravlje creva. Pregled pet studija iz 2017. godine pokazao je da prebiotici poboljšavaju učestalost stolice i povećavaju konzistentnost.


Zdrav ručak gotov za pola sata: Testenina sa artičokama će vas osvojiti kremastom teksturom! (RECEPT)

foto: Profimedia

Artičoka ublažava simptome IBS-a i normalizuje creva.

 

Rabarbara 

 

Rabarbara daje laksativni efekat i obezbeđuje vlakna. Oba su važna za vašu stolicu. Stub rabarbare (51 grama) nudi jedan gram nerastvorljivih vlakana koji dodaje masu stolici.  Dodajte rabarbaru u pečena jela, jogurt i zobenu kašu.

 

Pasulj

 

Pasulj je pun vlakana. Posluživanje od 86 grama sadrži 7,5 grama vlakana. Pasulj sadrži i rastvorljiva i nerastvorljiva vlakna: rastvorljiva vlakna omekšavaju stolicu, a nerastvorljiva vlakna povećavaju masu. Dodajte pasulj svojim salatama, prilozima ili umacima.

 

Kruške

 

Kruške olakšavaju zatvor zbog sadržaja vlakana. Srednja kruška od 178 grama ima šest grama vlakana ili 24 procenta preporučene dnevne količine. Sorbitol, šećerni alkohol u kruškama, deluje kao osmotsko sredstvo. Ona privlači vodu u creva i stimuliše rad creva. Fruktoza se apsorbuje u ograničenim količinama. Neapsorbovana fruktoza deluje kao prirodni laksativ jer obezbeđuje vodu crevima.

Laneno seme

 

Vlakno u lanenom semenu vam pomaže da imate redovnu stolicu. Posluživanje od 10 grama sadrži 3 grama rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana. Laneno seme ubrzava crevni prolaz, povećava učestalost stolice i može se koristiti u lečenju dijareje i konstipacije.

 

Kivi

 

Kivi od 76 grama sadrži 2,3 grama vlakana. Kivi pojačava kretanje u crevima i aktivira rad creva. Ne trebaju vam laksativi, a vaša nelagodnost će nestati.

 

Šljive

 

Šljive deluju kao prirodni laksativ. Sadrže sorbitol, a 28 grama šljiva imaju dva grama vlakana. Vaše telo ne probavlja lako sorbitol. Ublažava konstipaciju dovodeći vodu u creva.


Sve bolesti nastaju kada je telo kiselo: Ovo je alkalna hrana koja ubija viruse u roku od 3 sata! (SPISAK)

foto: Shutterstock

Prema istraživačima, šljive omekšaju stolicu, poboljšavaju konzistentnost i povećavaju učestalost stolice. Dodajte suve šljive salatama i pilavima. Čaša soka od šljive će vam olakšati zatvor.

 

Jabuke

 

149 grama jabuka ima četiri grama vlakana. Vlakna su neprobavljena u crevima i formiraju stolicu, istovremeno promovišući redovno kretanje creva. Pektin ubrzava tranzitno vreme i ublažava zatvor tako što povećava nivo prijateljskih bakterija u digestivnom traktu.

 

Stil.kurir.rs

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs