Obratite pažnju

Srčane bolesti su među najsmrtonosnijim u Srbiji: Na ovih 7 načina svako može da ih spreči!

Da i vi ne biste bili deo porazne statistike, ovo su "trikovi" pomoću kojih možete da sprečite moguće srčane udare i ostale kardiovaskularne bolesti

Medicina 14.02.2018. - 12:03h Autor: vecernji.hr
Foto: Shutterstock

Bolesti srca su jedan od najvećih uzroka smrtnosti u svetu, ali i kod nas. Mnogo je stvari koje utiču na zdravlje srca, a najveći neprijatelji definitivno su nezdrava hrana, alkohol i sl.

 

Da i vi ne biste bili deo porazne statistike, ovo su "trikovi" pomoću kojih možete da sprečite moguće srčane udare i ostale kardiovaskularne bolesti.

 

Pripazite na težinu – Višak kilograma je glavni razlog srčanih problema jer masne ćelije i otrovi oko srca utiču na njegov rad. Žene bi trebalo da imaju obim struka manji od 80 cm, a muškarci ispod 94 cm kako bi smanjili rizik od srčanih bolesti.


6 tihih znakova koji jasno poručuju: Uskoro ćete imati srčani udar!

foto: Shutterstock

 

Manje alkohola – Više od trećine muškaraca i četvrtine žena pije previše. Alkohol je jedan od glavnih uzroka srčanih bolesti. Pun je kalorija, kao što utiče na vašu težinu, ali i na krvni pritisak. Može da oslabi vaše srčane mišiće zbog čega srce neće pumpati dovoljno krvi, što može da uzrokuje aritmije. Zato ne bi trebalo da pijete više od 14 pića nedeljno.

 

Više vežbajte – Jedno istraživanje tvrdi da je fizička aktivnost "čudesni lek" za srčane bolesti. Poboljšava cirkulaciju, povećava dobre masnoće, smanjuje loše i snižava krvni pritisak. Dovoljno je vežbati samo pola sata dnevno pet puta nedeljno, a za to vam čak ne treba ni teretana.

 

Smanjite unos soli – Presoljena hrana povećava krvni pritisak i začepljuje krvne sudove. Kod prerađene hrane obavezno proveravajte količinu soli, a kada sami kuvate, pazite koliko solite i ne uzimajte više od preporučenih šest grama dnevno.

 

Koja ruka boli pred sam srčani udar: Simptomi koje ne smete ignorisati!

foto: Shutterstock

Prestanite pušiti – Pušenje je najveći uzročnih kardiovaskularnih problema jer cigarete direktno oštećuju arterije. Zdravstvene organizacije kažu da je prestanak pušenja najveći poklon koji možete dati svom srcu, ali i zdravlju generalno.

 

Jedite superhranu – Uravnotežena ishrana može da smanji rizike za bolesti srca, a neke supernamirnice mogu mu dodatno pomoći. Losos i slična "masna" riba savršeni su za vaše srce jer smanjuju rizik od nepravilnog rada srca, ali i stvaranje ugrušaka u arterijama.

 

Održavajte zube čistim – Higijena zuba ne utiče samo na njihov izgled, nego i na bolesti srca. Bakterije iz zuba mogu da dospeju do vaše krvi, što može da dovede do srčanog udara. Zato ne zaboravite da svakodnevno čistite  zube, ako je moguće i više puta dnevno.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...