SAVET STRUČNJAKA

OVE NAVIKE MOGU DA SMANJE RIZIK OD KARDIOVASKULARNIH OBOLJENJA: Ako želite zdravo srce, počnite ovo da radite odmah!

Usvojite ove navike što pre 

Medicina
Autor:
Foto: Shutterstock

Broj dijagnostikovanih bolesti kardiovaskularnog sistema je iz godine u godinu sve veći, a infarkt miokarda zauzima treće mesto među uzrocima smrti.

 

Da bi se održalo zdravlje srca i krvnih sudova, nije potrebno uzimati sintetičke lekove i vitamine. Na osnovu višegodišnjih kliničkih istraživanja, kardiolozi su došli do zaključka da ovih 8 navika povoljno utiče na rad srca i u izvesnoj meri mogu da smanje rizik od ovih oboljenja.

Budite aktivni 


Kao i svaki mišić, i srce zahteva redovno vežbanje. Kada se bavite sportom, zidovi perikarda su ojačani, komore rade skladno pružajući stabilan ritam.

 

Oslobodite se viška kilograma

 

Gojaznost povećava rizik od srčanih oboljenja za do 10 puta. Najveća opasnost je mast na stomaku koja se nakuplja oko unutrašnjih organa. 

 

Odustanite od loših navika


Alkohol i pušenje povećavaju šanse za srčani udar za 40–45%. Cigarete sadrže opasne smole i toksine koji usporavaju obnavljanje ćelija srčanog mišića i smanjuju nivo kiseonika u krvi.

 

Kontrolišite "loš" holesterol

 

Jednom godišnje odlazite na preglede kod lekara. Ovo je najbolji način da se na vreme dijagnostikuej problem, ukoliko se javi.

Srce
foto: Shutterstock

 

Izbegavajte stres


Teški uslovi rada, stresne situacije na poslu i u porodici mogu dovesti do srčanog udara, i čak 3 puta povećati rizik od opasnih srčanih bolesti. Naučite da upravljate negativnim emocijama, oslobodite se emocionalnog stresa putem sporta ili druženja sa prijateljima.

 

Ne odričite se zdravih masti

 

Lekari preporučuju da se u ishranu uvrsti nemasna piletina, govedina i ćuretina, jer ovo meso snabdeva srčani mišić vrednim proteinima i aminokiselinama. 

 

Obezbedite telu omega 3 masne kiseline

 

Morska riba je glavni izvor omega-3 masne kiseline. Ona održava elastičnost srčanog mišića, štiti od slobodnih radikala i sprečava oksidaciju, pa je važno da se redovno nađe na meniju.

 

Jedite raznovrsno


Rigorozne dijete iscrpljuju telo i prave deficit magnezijuma, kalijuma i natrijuma koji su potrebni srcu za pravilno funkcionisanje. Da biste sprečili bolest, jedite raznovrsno.

 

(Stil.kurir.rs)

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...