LEK ZA DUŠU

Izborite se sa jesenjom melanholijom: 4 prirodna rešenja za anksioznost koju izaziva tmurno vreme!

Kraći tmurni dani mogu da izazovu anksiozna stanja, a kod nekih to može da preraste u sezonski afektivni poremećaj ili sezonsku depresiju

Vesti 08.10.2019. - 20:44h Autor: Stil/minimagazin.info
Foto: Shuterstock

Veliki broj ljudi se ne oseća preterano motivisano tokom jesenjih dana, a stručnjaci objašnjavaju zašto je to tako. Veruju da povećan broj oblačnih i tamnih dana narušava proizvodnju moždanih hemikalija koje utiču na raspoloženje, kao što su serotonin i melatonin, dok drugi tvrde da smanjena sunčeva svetlost uzrokuje nedostatak vitamina D u organizmu, usled čega dolazi do razvoja depresivnih osećanja.

 

Simptomi sezonskog afektivnog poremećaja uključuju anksioznost, depresiju, nedostatak energije, društveno povlačenje, gubitak interesovanja za uobičajene aktivnosti, povećanje telesne težine i promene u apetitu.

 

Dobra vest je da se ovo stanje može pobesiti prirodnim putem. Evo koje opcije za popravljanje raspoloženja su pred vama.

 

10 ozbiljnih stvari koje vam doktor nikad neće priznati

Vežbanje

 

Redovna fizička aktivnost smajuje stres i anksioznost. Ono pojačava dekstvo endrofina u telu, hemikalije koja poboljšava imunitet ipoboljšava raspoloženje.

 

Neuroprenosnik noradrenalin se, takođe, stimuliše tokom vežbanja što može pomoći u ublažavanju simptoma depresije.

 

Vitamin D

 

Najlakši način unošenja D vitamina u organizam je putem sunčeve svetlosti, međutim, tokom zimskih meseci ovaj prirodni način je onemogućen.

 

Masnije vrste ribe, kao što su haringa i losos imaju veću količinu ovog vitamina. Takođe, suplementi su dobar način da se zadovolje potrebe za ovim vitaminom.

 

Omega 3 masne kiseline

 

Omega 3 masne kiseline omogućavaju održavanje seratonina i dopamina u organizmu koji su odgovorni za dobro raspoloženje. Riba, semenke lana i orasi su odlični izvori ovog suplementa.

 

Period pozitivnih promena: Naredni period će biti odličan za ova tri znaka zodijaka!

Ugljeni hidrati

 

Tokom jesenjeg perioda se javlja pojačana potreba za ugljenim hidratima zbog smanjene sktivnosti seratonina. Zato organizami ma potrebu za namirnicama koje će pozitivno uticati na raspoloženje. 

 

Izbor pravih ugljenih hidrata veoma je bitan. Obrađeni ili zaslađeni ugljeni hidrati brzo će povećati nivo šećera u krvi i izazvati skok insulina. Kada se šećer metaboliše doći će do naglog pada šećera u krvi, što može izazvati zamor i razdražljivost.

 

Birajte voće i povrće jarkih boja kako biste želju za ugljenim hidratima držali pod kontrolom, alo se pobrinite da tokom svakog obroka unosite i proteine.

 

Vračara je tri dana vrištala, Bog joj nije dao da umre: A onda su pozvali mene...

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...