Počnite s malim koracima

Uzalud se nadamo, jer sami sebe sabotiramo: Evo zašto ljudi ne mogu da se promene!

Želimo previše odjednom, i baš u tome grešimo

Lifestyle 30.01.2019. - 10:55h Autor: metro-portal.hr
Foto: Shutterstock

Promena je reč koju malo ljudi voli - obično se ušuškamo u svoju rutinu i osećamo se, ako ništa drugo, sigurno... Bez obzira da li je to dobro za nas ili ne.

 

Ali, kad u nekom trenutku shvatimo da smo ušli u slepu ulicu, nastaje panika i promena postaje nužna, ali tu sledi fatalna greška - želimo drastične promene.

 

Ipak, mnogo pametnije je da počnemo da menjamo život nečim naoko nevažnim. Ovih pet malih promena mogle bi da budu odličan prvi korak za mnogo veće životne promene!

 

Ali, opet, nemojte da krenete sa svih pet odjednom - problem je u tome što na nagle i velike promene teško možemo da se naviknemo, pa se mnogo lakše vraćamo starim rutinama.

 

Pojedite voćku više

 

Umesto da se ograničavate u hrani, povećajte unos voća i povrća. Stavite na vidljivo mesto jabuku ili bananu i kada osetite glad prvo pojedite voćku. S vremenom ćete početi da osećate potrebu za voćem, a manje potrebu za nezdravom hranom.

 

8 znakova da ste vuk u svetu punom ovaca!

foto: Profimedia

Smanjite pušenje za jednu cigaretu dnevno

 

Većina pušača pokušala je da prestane da puši barem jednom u životu, a neretko i više puta. Odvikavajte se postepeno i polako. Počnite s jednom cigaretom manje, a kada vam ona više ne bude nedostajala, odreknite se dve, pa tri, i sve tako dok ne prestanete da pušite.

 

Jedno piće manje

 

Za žene, tri čaše alkohola u jednom danu su previše. Idealno je jedno dnevno, a za muškarce do 14 pića nedeljno, smatraju stručnjaci. Ako uživate u alkoholu bar jednom nedeljno, i tom prilikom popijete nekoliko pića, odreknite se poslednjeg.

 

Šta smo to uradili sa životom: Imamo velike kuće, a male porodice, mnogo diploma, nimalo znanja!

foto: Profimedia

Spavajte 30 minuta duže

 

Trebalo bi spavati najmanje sedam, a najviše devet sati u toku jedne noći. Ako spavate manje od sedam sati, pokušajte da odlazite u krevet pola sata ranije. Iako ne izgleda mnogo, pola sata više sna čini veliku razliku. Nakon nedelju dana shvatićete o čemu pričamo!

 

Vežbajte 20 minuta dnevno

 

Ako se previše zaletite sa vežbanjem, želja i volja će vam brzo sagoreti, a bolje je vežbati redovno 20 minuta, nego nikada nikako.

 

Ruski psiholog Mihail Litvak daje najbolji savet svih vremena: Evo kako da ostanete zdravi!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs