Stari Grci su igrali integralnu ulogu u formiranju modernog društva. Imamo mnogo razloga da zahvalimo Grcima, od sistema vlasti do aspekata pravosudnog sistema, pa čak i vodovoda. Ipak, nisu svi običaji izdržali test vremena, jer je intimnost u staroj Grčkoj bila daleko od modernog romantizma.
Pogledi starih Grka na seksualne odnose bili su mnogo manje konzervativni od pogleda savremenog društva. Seksualni odnosi sa i muškarcima i ženama bili su norma u Atini, a muškarci su često uzimali mlade dečake kao učenike koji su im služili i kao pasivni fizički partneri. Seksualni odnosi su igrali važnu ulogu u kulturi i društvenoj hijerarhiji, ali isto se ne može reći za ljubljenje. Muškarci su očekivali da žene postanu domaćice i rađaju sinove, uprkos činjenici da su stare Grkinje često umirale prilikom porođaja.
Mnogi misle o staroj Grčkoj kao o mestu slobodnih fizičkih odnosa, i na neki način, tako je i bilo. Međutim, postojale su društvene strukture i nepisana pravila u vezi sa praksom.
Seksualnost je bila manje rigidna
U Staroj Grčkoj odnosi između muškaraca nisu bili samo prihvaćeni već i podsticani. Nije postojao izraz za homoseksualnost, praksa je bila deo šireg koncepta ljubavi, ili "afrodizije", neovisno o polu ili spolu.
To ne znači da je to bilo zlatno doba za odnose između dve osobe istog pola. Istoričari veruju da su antički atinski muškarci smatrali penetraciju i dominaciju statusnim simbolom. Ako bi muškarac bio pasivni partner (pathikos), ili ako bi odrasli muškarac dozvolio penetraciju od strane drugog odraslog muškarca, često bi bio ismejavan. Stari Atinjani su imali pogrdan naziv za te muškarce: kinaidoi.
Samozadovoljavanje nije bilo tabu, ali je bilo ponižavajući oblik seksualnosti
U staroj Grčkoj, s obzirom na to da su telesna zadovoljstva bila svakodnevna pojava, razumno je pretpostaviti da bi i samozadovoljavanje bilo manje tabu. Iako je imalo manje ograničenja nego danas, kao predmet javne rasprave, samozadovoljavanje je obično bila predmet ismevanja, kao u Aristofanovoj predstavi gde je javnost smatrala da je to inferioran, smešan čin.
Oblici samozadovoljavanja su bili prisutni u umetnosti, ali su često prikazivali niže slojeve, kao što su žene, kako se upuštaju u taj čin. Te ilustracije su često prikazivale samozadovoljavanje tokom ili nakon fizički napornog događaja, kao što je simpozijum. Često su to bile žene koje su se samozadovoljavale, a ne muškarci.
Samo-ljubav je takođe bila povezana sa robovima; bila je simbol njihovog niskog statusa. Seksualni odnosi su imali široko prihvatanje u grčkom društvu, ali samozadovoljavanje bez prisustva druge osobe bilo je sramotno po grčkim standardima.
Drevna Grčka je tolerisala i podsticala odnose sa dečacima
Opušteni stavovi Drevne Grčke prema telesnosti uključivali su neke prakse koje društvo danas smatra neprihvatljivim. Pedrastija, ili kada bi stariji muškarac preuzeo mlađeg muškog učenika kao protežea i fizičkog partnera, je lako najuznemirujuća praksa.
Ovaj čin je odražavao stavove o dominaciji i pokornosti u grčkoj kulturi, jer su intimni odnosi više bili usmereni na zadovoljavanje dominantnog partnera nego pokornog.
Platonov "Simpozijum" sugeriše da je ljubav između dva muškarca - posebno ljubav između starijeg muškarca i mlađeg - najčistiji oblik ljubavi, jer ima korene u želji za deljenjem znanja i pogleda na svet, želja je služila kao bonus, a ne kao pokretač veze.
Grčka nije uvek prihvatala ove stavove, oko 450. godine p.n.e, zakoni su obeshrabrivali prostituciju (iako su se zakoni uglavnom odnosili na muškarce - oni su uticali na sposobnost osobe da se kandiduje za funkciju, što ženama nije bilo moguće). Ipak, veruje se da je postojala "velika razlika" između zvaničnih zakona i stvarne prakse.
Zavođenje tuđe žene bilo je teži prekršaj od prisilnog odnosa
Patrijarhalne norme Drevne Grčke, u kombinaciji sa mitologijom ispunjenom bogovima koji otimaju i siluju žene, implicirali su da prisiljavanje nije bilo težak prekršaj. Grčki bogovi, posebno Zeus, bili su poznati po tome što su otimali i obmanjivali žene da bi došli do odnosa. Nisu samo smrtne žene patile od ruku pohotnih bogova; i boginje su bile žrtve takvih napada u mitovima.
Iako bogovi nisu bili aspiracione, besprekorne figure drugih religija, jasno je da su stavovi prema takvim napadima bili blaži u drevnim vremenima. Zavođenje udate žene navodno je bilo gore od prisiljavanja, jer je zahtevalo da neko tretira "vlasništvo" drugog muškarca kao svoje, čineći to vrstom krađe. Herodotova dela (navodno odražavajući grčke stavove) govorila su da, iako je prisiljavanje nepravedno, nije potrebno osvetiti.
Drevni Grci nisu bili zainteresovani za sramotu
Hrišćanstvo i katolicizam obično predstavljaju telesno zadovoljstvo kao grešan čin osim ako ga ne izvrši muž i žena - ali pošto drevni Grci prethode širenju ovih religija, oni nisu pridavali "nikakvo religijsko značenje seksu", što je dovelo do njihovih tolerantnijih stavova prema različitim interesovanjima.
Naga tela nisu bila sramotna, otuda i brojni goli kipovi u drevnoj grčkoj umetnosti. Javne predstave i umetnička dela mogla su takođe prikazivati akte dostojne ogromnog upozorenja "samo za odrasle". Drevna Grčka je dozvoljavala odnose između osoba istog pola, kao i odnose koji se danas smatraju kriminalnim, poput pedrastije.