MISLIMO SE

Večita dilema: Da li je tunjevina u konzervi zdrava ili živi otrov?

Ženama, trudnicama i deci tunjevina se ne preporučuje kao svakodneni obrok

Nutricija 06.12.2018. - 14:40h Autor: Stil/ muskimagazin.rs
Foto: Shutterstock

Verovatno volite da jedete tunjevinu, pogotovu tokom posta. Odličan je izvor proteina i hranjivih supstanci koje vam pomažu da regenerišete telo.

 

Međutim, sigurno ste čuli da tunjevina nije baš zdrava. Postavlja se večito pitanje: koliko štete tunjevina iz konzerve može da nanese našem telu?

 

Tunjevina, kao i druge morske ribe, u sebi sadrži malu količinu žive. Svi znamo da je živa neverovanto otrovna i opasna po ljudski život. Na sreću, ribe u sebi sadrže male količine žive. Problem nastaje kada ljudi počnu da unose preveliku količinu tunjevine. Dakle, ako previše konzumirate tunjevinu postoji šansa da se otrujete živom i na taj način ugrozite sebi život. Naravno unos tunjevine mora da bude ogroman kako bi došlo do ovakvog trovanja.

 

Idealna letnja salata: Tunjevina sa testeninom i kukuruzom! (RECEPT)

 

Jedna konzerva tunjevine u sebi sadrži 18.11 mikrograma žive, dok ista količina Albakor tunjevine sadrži 49.53 migrograma žive.

 

Živa je jedan od najzastupljenijih toksina u ribljim produktima i izuzetno je štetna za sve, potogovo za žene koje planiraju trudnoću, trudnice i decu. Dozvoljen maksimalni unos žive je 1.6 µg po kilogramu telesne mase i to nedeljno!

 

Zapanjujući je podatak da tunjevina, u zavisnosti od vrste i mesta sabiranja u proseku sadrži oko 30 µg žive u 100 g konzerviranog proizvoda, a maksimalno može da sadrži čak i dva i po puta više. Nasuprot tome, konzervirana sardina sadrži oko 10x manje žive tj. oko 3 µg u 100 g proizvoda i taj odnos je više-manje konstantan.

 

5 recepata za salate s tunjevinom: Lagane i zdrave, očaraće vas sjajnim ukusom!

 

Porcija tunjevine sadrži oko 75 µg vitamina K što je oko 60% preporučenog dnevnog unosa i 83% za žene dok porcija sardine sadrži svega 4.4 µg.

 

Zaključak je da konzervirana tunjevina u malim količinama nije opasna, međutim ako volite da jedete ribu i ograničeni ste na one iz konzerve, ipak se opredelite za sardinu. 

 

Hrana koja briše bore: Bogata je koenzimom Q10!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...