Hrana kao lek

Namirnice koje hrane kožu i čine je blistavom: Grickajte suncokret, jedite avokado i bademe!

Ubacite u ishranu hranu bogatu zdravim mastima i vaša koža če blistati, a ne morate brinuti ni za njeno starenje i rane bore
Nutricija 24.09.2014. - 09:49h
Foto: Shutterstok

Jeste li čuli nekad za izreku "Lepota dolazi iznutra"? Odlično se može primeniti kada je reč o nezi kože!

 

Ukoliko u ishranu uvedete određene namirnice, koža će vam biti hidrirana, oslobođena od stresa, bora i strija, pa samim tim i od preranog starenja. To se dešava zahvaljujući zdravim mastima, a pre svega omega-3 masnim kiselinama, koje dubinski hrane, oporavljaju i čine kožu blistavom.

 

A kojih 5 stvari nikako ne smete stavljati na lice, otkrijte OVDE.

 

Omega-3 masne kiseline

 

Nezobilazan deo vaše rutine kada je reč o lepoti trebale bi da budu omega-3 masne kiseline - savetuju nutricionisti. One usporavaju starenje i vraćaju koži vlagu.

 

Takođe, omega-3 masne kiseline smanjuju zapaljenske procese ispod površine kože, što ubrzava njen oporavak i smanjuje rizik od pojave akni. Preporučuje se da u ishranu uključite namirnice koje obiluju ovim esencijalnim materijama, kao što su orašasti plodovi, avokado, maslinovo i kokosovo ulje.

 

 

Bademi

 

Ovi orašasti plodovi obiluju vitaminom E, snažnim antioksidantom koji kožu štiti od oksidativnog stresa i preranog starenja. Masti koje u sebi sadrže bademi savršene su za osobe sa suvom i osetljivom kožom. Bademi neguju kožu i ublažavaju iritacije, pa se često koriste u kozmetičkim linijama za decu. Stručnjaci preporučuju da svakog dana pojedete šaku badema.

 

Koje jednostavne navike treba da usvojite kako biste svaki dan bili lepi i elegantni bez muke, otkrijte OVDE.

 

Avokado

 

Ova voćka je, poput badema, bogata vitaminom E koji stimuliše proizvodnju kolagena, zaduženog za elastičnost kože. On je i odličan antioksidans koji pospešuje izbacivanje toksina iz tela, a mononezasićene kiseline koje sadrži hidriraju i obnavljaju kožu.

 

Semenke suncokreta

 

Zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama koje sadrže, konzumiranjem semenki suncokreta sprečavate isušivanje kože, a vitamin E sprečava preuranjene bore. Odličan su izbor za suvu kožu.

 

Orasi

 

Osim što obiluju omega-3 masnim kiselinama, orasi su bogati vitaminom E koji smiruje upale i sprečava pojavu mitisera. Takođe, orasi hidriraju kožu i sprečavaju oštećenje usled delovanja UV zraka.

 

Šta se zapravo dešava koži kada izgorite, saznajte OVDE.

 


Kokosovo ulje

 

Ovo ulje obiluje zasićenim kiselinama koje pomažu učvršćivanju kože, zbog čega se koristi kod tretiranja strija. Te kiseline neophodne su za čvrstu kožu, a najbolji izvor su upravo one biljnog porekla. Kokosovo ulje pomaže u stimulaciji proizvodnje kolagena, zaduženog za elastičnost kože, čija funkcija s godinama slabi. Takođe, odlično hidrira kožu jer veže molekule vode za sebe, a u kožu upija brže nego losioni.

 

Sve blagodeti kokosovog ulja po vaš organizam pročitajte OVDE.

 

Brazilski oraščić

 

On sadrži selen, antioksidans koji štiti od upalnih procesa i čuva elastičnost kože, a kako vam može pomoći u mršavljenju, saznajte OVDE.

 

Maslinovo ulje

 

Ono sadrži 78 odsto mononezasićenih kiselina koje pomažu koži da zadrži vlagu. Maslinovo ulje obiluje vitaminom A i E koji štite kožu od oksidativnog stresa, a samim tim i od starenja. Poboljšava tonus kože, štiti od UV zračenja i deluje antibakterijski.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs