Neverovatno dobar savet

12 PRAVILA ZDRAVE ISHRANE PO DOKOTRU HIROMIJU ŠINIJI: Ovo je prava dijeta koje svi treba da se pridržavamo!

Poznati japanski lekar, gastroenterolog i hirurg Hiromi Šinija autor je nekoliko najprodavanijih knjiga o zdravom načinu života.

Nutricija
10:15h Autor:
Foto: Shutterstock

Prehrambeni program koji je izložio Hiromi Šinija u knjizi "Magični enzimi", ili posebno o opasnosti od "zdrave" ishrane, pomogao Kevinu Klajnu, Stingu, Dastinu Homfanu, bivšem premijeru Japana Nakasone, dobitniku Nobelove nagrade Leonu Esaki i mnogim drugim pacijentima da povrate zdravlje.

Hiromi Šinija smatra da su savremeni pristup lečenju i uska specijalizacija u medicini štetni, jer lekaru oduzimaju mogućnost da sprovede holistički pregled tela pacijenta.

Gastroenterolog se bavi želucem i crevima, a stomatolog zubima. U međuvremenu, sve je međusobno povezano u ljudskom telu. A ako se u zubu pojavi šupljina, onda će to sigurno uticati na varenje. Ali da li je specijalisti zaista stalo do ovoga? Naravno da ne! Tako se ispostavlja da i sami moramo preuzeti odgovornost za svoje zdravlje. I nijedan lek nas ne može učiniti zdravima ako ne promenimo svoj uobičajeni način života i ishranu.

Prema njegovoj teoriji magičnih enzima, ljudsko zdravlje se suši i život se završava ako se „enzimski potencijal“ iscrpi.

Enzimi ili enzimi su molekuli proteina - katalizatori koji nastaju u svim živim organizmima. Zahvaljujući njima pupoljci cvetaju na drveću i klija seme. Mnogo različitih enzima se proizvodi u ljudskom telu. Bez njih je nemoguće svariti i asimilovati hranu, obnoviti ćelije, neutralisati toksine i očistiti telo toksina. Jednostavno rečeno, život je bez enzima nemoguć!

Poznato je da u našem telu postoji oko pet hiljada vrsta različitih enzima. Tri hiljade enzima stvara crevna bakterija, a ostatak ulazi u telo hranom. Iz toga proizilazi da ako jedemo hranu punu vrednosti enzimima bogatu, imaćemo visok „enzimski potencijal“, neprobojan imunitet i živećemo dug i aktivan život.

Glavni princip njegovog nutricionističkog programa je održavanje visokog „enzimskog potencijala“. Samo u ovom slučaju ćete zaboraviti na bolesti i živeti dug i aktivan život.

12 saveta za dobru ishranu Hiromi Šanaje:

1. Jedite hranu bogatu enzimima.

2. Pratite dijetu koja se sastoji od 50% žitarica, povrća i voća - 35-40% i samo 10-15% mesa.

3. Pokušajte da koristite samo celovite žitarice.

4. Jedite više sveže, neprerađene hrane.

5. Ograničite unos mlečnih proizvoda što je više moguće.

6. Dajte prednost ribi nad mesom. Meso ne povećava vitalnu energiju. Ubrzava ne samo razvoj, već i proces starenja.

7. Dnevna norma proteina (meso, riba) za osobu je oko 1 gram proteina po kilogramu telesne težine. Za osobu tešku šezdeset kilograma dovoljno je 60 grama životinjskih proteina dnevno.

8. Izbegavajte margarin i prženu hranu.

9. Temeljito žvakajte hranu i pokušajte da jedete male porcije.

10. Pijte najmanje 1,5-2 litara vode dnevno. Najbolje je piti ujutru, odmah nakon buđenja, a takođe i 1 sat pre svakog obroka - ovo je najbolji način da se zadovolje potrebe tela za vodom. Za samo trideset minuta voda će se preseliti iz želuca u creva i, prema tome, neće na bilo koji način poremetiti proces varenja.

  • 500-700 mililitara ujutru na prazan stomak;
  • 500 mililitara na sat pre doručka;
  • 500 mililitara na sat pre ručka.

11. Izbegavajte kafu, zeleni i crni čaj što je više moguće. Dajte prednost biljnim čajevima, čajevima od ovsene kaše i heljde, ne više od 1-2 šolje dnevno.

12. Ako je moguće, nemojte jesti ili piti kasnije od 5-6 sati pre spavanja. Ako ste jako gladni, možete pojesti malu porciju voća sat vremena pre spavanja.

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...