LEKOVITA HRANA

Povoljno utiču na rad creva: Ako imate problem sa varenjem, u ishranu uvrstite ove namirnice!

Sve veći broj ljudi se suočava sa problemom sa varenjem. Srećom, određene namirnice mogu da olakšaju sve tegobe

Nutricija 26.01.2021. - 21:39h Autor: stil/narodnilijek.com
Foto: Shutterstock

Da bi organizam pravilno funkcionisao, vrlo je bitno da creva budu zdrava. Digestivni trakt pomaže telu u snabdevanju hranjivih materija, ali i da se oslobodi onih nepotrebnih, kao i toksina koji se talože. 

 

Najčešći uzrok ovih tegoba je moderan način života i previše sedenja, kao i strs kojem smo izloženi.

 

Ukoliko spadate u grupu ljudi koju muči ovaj problem, bilo bi dobro da u ishranu ubacite ove namirnice.

 

Mlaka voda i limun 


Sok od limuna je zdrav prirodni laksativ. Kako biste regulisali probavu pripremite napitak od dve kašičice limunovog soka i 2 dl mlake vode i popijete ujutru

Namirnice bogate vlaknima


Za ispravno funkcionisanje creva presudna su vlakna. Njih najviše ima u voću i povrću. Namirnice koje obiluju vlaknima su jabuke, breskve, borovnice, brokoli, šargarepa, spanać, karfiol, tikvice, grašak, pasulj, mekinje, ječmena i ovsena kaša.

 

Kupus

 

Kupus predstavlja jednu od najpopularnijih salata koje se mogu jesti tokom cele godine. Takođe su odlični i kuvana jela koja se prave, poput kiselog ili slatkog kupusa. Bogat je fitonutrijentima i vlaknima, pa ima pozitivan efekat na metabolizam i smanjenje rizika od konstipacije.

 

Suve šljive


Suve šljive obiluju pektinom koji podstiče probavu, sakuplja otrovne materije iz organizma i izbacuje ih putem stolice.

 

Dodatni savet stručnjaka:


Pijte dovoljno tečnosti
Voda omekšavaju stolicu i olakšavaju njen prolazak kroz ceva. Savet lekara je da odrasal osoba dnevno popije najmanje 2 litre vode.

 

Ne preskačite obroke
Veći broj obroka stimuliše refleks pražnjenja creva i podstiče kretanje crevnog sadržaja. Ako preskačete obroke, pravite veliku štetu organizmu i crevima.

 

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs