Probajte

Probajte japansku dijetu koja traje samo 14 dana: Imaju poseban odnos prema hrani, umesto slatkog jedu - voće!

Danas postoji ogroman broj raznovrsnih dijeta i svako može odabrati onu koja odgovara njegovom ukusu. Naročito je popularna japanska dijeta, pomoću koje možete za nekoliko nedelja izgubiti do 8 kilograma.

Nutricija 15.11.2020. - 10:40h Autor: Stil / Grazia.rs
Foto: Shutterstock

ŠTA JE JAPANSKA DIJETA?

 

Za početak, sami Japanci ne smatraju svoju ishranu dijetalnom. Za njih je to uobičajeni sistem ishrane koji im pomaže da ostanu zdravi i mladi (prema statistikama, Japan ima najduži životni vek i najmanji procenat gojaznih žena). Stoga se u japanskoj ishrani ne radi samo o omiljenom sušiju, morskim plodovima i sosevima, već o zdravoj i uravnoteženoj ishrani. Sva jela su zasnovana na proteinima, kao i odsustvo mesa i mlečnih proizvoda. Pored toga, u japanskoj kulturi praktično nema poslastica, a „slatko“ zamenjuju voćem. U svakom slučaju, Japanci imaju poseban odnos sa hranom: prelepi ambijent, mali delovi, samo sveži proizvodi, kuvanje na pari i druge tajne koje čine celu filozofiju.

 

ŠTA MOŽETE JESTI?

 

Pirinač

foto: Shutterstock

Mali deo pirinča dobija se čak i za doručak. Ima malo masti, ali dovoljno ugljenih hidrata koji su odgovorni za sitost i glad. Japanci kuvaju pirinač bez povrća i maslaca - ovo je važna tačka.

 

Riba

foto: Shutterstock

Losos, tuna, pastrmka, sardine i haringa - prioritet su masne sorte. Glavni izvor Omega-3, koji pozitivno utiče na stanje koštanog i kardiovaskularnog sistema, a takođe poboljšava funkciju mozga.

 

Japanci su opsednuti povrćem

 

Nijedan obrok nije potpun bez 4-5 opcija za jela od povrća, koja se najčešće dinstaju u vodi.

 

Jaja

foto: Shutterstock

Nezasićene masne kiseline koje se nalaze u jajima pomažu u borbi protiv tvrdoglavih masnih naslaga.

 

Zeleni čaj

foto: Shutterstock

Pored uklanjanja toksina zeleni čaj normalizuje krvni pritisak i zaustavlja upale. Ali ne bi trebalo da preterujete - ne preporučuje se piti više od 1,5 litra dnevno.

 

PRAVILA JAPANSKE DIJETE

 

1. Za čitav period dijete potrebno je odreći se soli i šećera.

2. Jela se serviraju u vrlo malim porcijama (oko 200 g hrane po obroku) da biste glad zadovoljili za 80% („Jedite samo kada ste gladni“, kažu Japanci).

3. Bez ulja i prženja, hrana se može kuvati samo na pari.

4. Uobičajenih 5-6 obroka morate smanjiti na tri. Međuobroci su zabranjeni.

5. Jedan i po litar vode za piće je dnevni minimum.

 

REZULTAT

 

Japanska dijeta traje 14 dana. Za to vreme, zahvaljujući značajnom smanjenju ugljenih hidrata i visokom sadržaju proteina, izgubićete najmanje pet kilograma.

 

KONTRAINDIKACIJE

 

Nema mnogo, ali postoje. Dijeta je kontraindikovana kod trudnica, ljudi sa bolestima bubrega i jetre, srčanim poremećajima i gastritisom.

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...