oprez

Kad voda postane najgori neprijatelj: Šta će vam se desiti ako popijete previše!

Iako je voda najzdravija tečnost, treba imati na umu da se treba držati preporučene doze

Nutricija 20.05.2019. - 10:42h Autor: Stil/Miss.24.sata.hr
Foto: Shutterstock

Poznato je da je voda neophodna za život i normalno funkcionisanje organizma.

 

Ali, treba znati i da konzumiranje prevelike količine vode može negativno da utiče na zdravlje.

 

Nutricionista Vedrana Dučkić ukazala je na opasnost koju  vašem organizmu može prouzrokovati velika količina vode.

 

Ona tvrdi da ukoliko pijete više vode nego što vaši bubrezi mogu podneti, možete poremetiti prirodnu ravnotežu natrijuma u krvi i izazvati hipohidraciju i hiperhidraciju, a posledice mogu biti i smrtonosne.

 

"Kao što su poznate sve posledice dehidracije tela i hiperhidracija može štetno da deluje na organizam. Ako unosimo više vode od naših stvarnih potreba, telo će da izbaci višak putem bubrega. Međutim, problem je što se eliminisanjem viška vode gubi i deo natrijuma u plazmi, te dolazi se poveća volumen unutarstanične tečnosti i nastaje oticanje ćelija svih organa, naročito mozga i pluća", kaže Vedrana., možete 


Simptomi hiperhidracije

 

Najpre se javlja oticanje, te visok pritisak, mučnina, povraćanje, konfuzija, a može doći i do slabosti celog tela i grčenja mišića što dovodi do stanja hiponatremije.

 

"Hiponatremija može da prouzrokuje trovanje vodom, komu ili smrt usred zastoja rada srca ili otkazivanja rada drugih vitalnih organa poput pluća i mozga".

 

Iako nema ničeg zabrinjavajućeg u tome da za vreme velikih vrućina popijemo veću količinu vode, problem je kada istu tu količinu pijete odjednom i prebrzo.

 

Naime, bubrezi mogu probaviti tek oko pola litre vode po satu pa voda koju ne mogu izbaciti putem mokraće postaje opasna po zdravlje. 

 

"Količina vode je potpuno individualna i zavisi od čitavog nizu faktora  zdravstvenog stanja pojedinca do fizičke aktivnosti i znojenja, mase tela, doba i pola. Kada bismo odjednom uneli šest litara vode u telo ta količina bi predstavljala tzv. letalnu dozu za vodu. Ali, ovoliku količinu nije moguće popiti odjednom, pa je verovatnoća postizanja letalne doze manje verovatna". 

 

Pročistite bubrege: Voda plus jedna biljka - najmoćniji recept koji uklanja naslage soli i toksina!

foto: Shutterstock


Može li doći do trovanja i koje su preporučene doze?

 

Mala je verovatnoća, ali da bismo unosili vodu u količinama koje će telo dovesti u stanje euhidracije, pripazite da ne dođe do hiperhidracije i gubitka elektrolita natrija, kalijuma, kalcijuma, magnezijuma i cinka.

 

Preporučeni unos vode

 

  • za žene oko 2 litra vode dnevno
  • za muškarce 2,5 litra vode i više dnevno.

 

Ali, s obzirom na to da se stvarne potrebe zaista razlikuju zbog zdravstvenog stanja pojedinca, ukupne energetske potrebe, nivo fizičke aktivnosti, ove potrebe mogu znatno da se razlikuju i treba se  individualno prilagođavati", navodi Vedrana.

 

Mlaka voda sa limunom: Reguliše kiselost organizma, jača imunološki sistem, topi kilograme!

foto: Shutterstock

Potreba za tečnošću može da se izračuna na osnovi ukupne energetske celodnevne potrošnje kalorija. Preporuka je unositi 1 mL vode/kcal prosečne energetske potrošnje kod aktivnosti koje ne podrazumevaju jači fizički napor ili ekstremnije uslove okoline.

 

"Međutim, promena intenziteta fizičke aktivnosti, kao i promene vremena, mogu znatno da utiču na preporučeni dnevni unos, pa to može iznositi i pet ili više litara  dnevno kod sportista, a preporuka je i nadoknada elektrolita". 

 

Pratite boju svoje mokraće

 

  • Tamna boja- dehidriranost.
  • Svetla boja - preopterećenje bubrega.

 

U rizične grupe spadaju bebe zbog svojih malenih organa, ali i trkači maratona.

 

Smanjuje rizik od raka, dijabetesa i Alchajmera: Alkalna voda je odlična za ceo organizam! (RECEPT)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...