Pre nego što bude kasno

Jak imunitet tokom cele zime: 7 navika uz koje ćete zaboraviti na prehladu i grip!

Dobra fizička kondicija, što znači veliki kapacitet srca i pluća, temelj je jakog imunog sistema koji će se uspešno boriti s bakterijama i virusima

Nega 08.10.2018. - 18:14h Autor: 24sata.hr
Foto: Shutterstock

Dva puta u godini, u proleće i jesen, trebalo bi pojačano uzimati vitaminske dodatke ishrani.

 

Tako kaže nutricionista Sandra Marić Bulat.

 

"Već sad bi trebalo početi s unosom vitamina jer kad se razbolite, tad je već kasno".

 

Ona napominje da hranom ne možemo uneti potrebne vitamine i minerale jer je suviše prerađena, a način na koji je pripremamo poništava njihovo delovanje.

 

Miks za svaki dan

 

"Da biste svaki dan dobili potrebnu dozu vitamina i minerala te na prirodan način ojačali imunitet i telu osigurali energiju, izmiksajte kivi, narandžu, pola limuna, pola banane i kašiku meda", savetuje Sandra Marić Bulat i dodaje:

"Ako ste ljubitelj voća i povrća, ovom napitku za jačanje imuniteta dodajte i šaku zelenog lisnatog povrća koje je bogato mineralima, a koje u kombinaciji s vitaminima iz voća čini odličnu kombinaciju za imunitet. Možda nije najukusniji ali će učiniti čuda za vaše zdravlje".

 

Loše navike su uzrok ubrzanog starenja vaše kože: Ovako ćete ih iskoreniti!

foto: Profimedia

Moć vitamina B2

 

Riboflavin, poznatiji kao vitamin B2, pomaže telu da hranu pretvori u energiju. Dobar izvor vitamina B2 su sve vrste obogaćenoga hleba i žitarice, a ima ga i u mlečnim proizvodima, zelenom povrću, ribi i mesu.

 

Manjak vitamina B2 može izazvati raspukline na uglovima usana, neprestane upale grla, osipe na koži, ljubičastu boju jezika i preosetljivost na svetlo.

 

Vitaminom C protiv infekcija

 

Najbolji izvor vitamina C su citrusi, crvena paprika, brokoli, spanać, paradajz, krompir, kupus i kivi. Ovaj antioksidans ima vrlo važnu ulogu u sprečavanju infekcija dok manjak vitamina C može izazvati slabokrvnost, ispadanje zubi, bolove u zglobovima, spor proces izlečenja i gubitak kose.

 

Snaga cinka

 

Cink pomaže u održavanju jakog imunog sistema. Ima ga u mesu, ribi, pasulju, žitaricama od celog zrna, semenkama bundeve, pečurkama i pivskom kvascu. Pušenje i prekomerno pijenje alkohola negativno utiču na nivo cinka u telu.

 

Prepoznajte simptome na vreme: Znakovi koji jasno ukazuju da ste pod hroničnim stresom!

foto: Profimedia

Napitak za zdrav početak dana

 

Limun je sjajan izvor vitamina C. On pomaže u borbi protiv virusa i jača imunitet, svako jutro dobro je popiti pola limuna isceđenog u čašu mlake vode. Ovaj napitak čisti telo od toksina (ispire usnu šupljinu koja vrvi bakterijama te tako popravlja dah) i podstiče normalan rad probave.

 

Barem 45 minuta šetajte

 

Vitamin D pomaže pri apsorpciji i očuvanju nivoa kalcijuma i fosfora u telu koji su vrlo važni za zdrave kosti. Izvori vitamina D su mleko, riblje ulje, maslac i žumance. Potrebnu dozu vitamina D možete dobiti i ako provedete što više vremena na vazduhu i suncu.

 

Ko često vežba, ređe je bolestan

 

Dobra fizička kondicija, što znači veliki kapacitet srca i pluća, temelj je jakog imunog sistema koji će se uspešno boriti s bakterijama i virusima. Zato bi svaki član porodice trebao odabrati neki oblik rekreacije i posvećivati joj se barem dva puta nedeljno.

 

Počnite da se umivate kiselom vodom: Trik za lepotu kojim se služe Japanke i Korejke - žene sa najlepšom kožom na svetu!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...