Odmorite se

Naučite da se opustite: Najlakši načini da se izborite sa stresom!

Roditeljstvo, karijera, svakodnevne obaveze, finansije, društvene mreže... neprestano se trkamo sa vremenom. S obzirom na veliki svakodnevni stres kojem smo izloženi, a koji bi mogao da nam naruši zdravlje, činjenica je da bi trebalo nekako da se opustimo

Nega
Autor:
Foto: Shutterstock

Evo nekih saveta kako da to uradite:

1. Magija magnezijuma

Magnezijum pomaže da telo funkcioniše normalno. Preciznije, ovaj mineral je potreban za više od 600 metaboličkih funnkcija, mnogi ljudi ga nemaju dovoljno u organizmu.

Između ostalog, našem telu je potreban magnezijum kako bi ograničio proizvodnju hormona stresa, smanjio zapaljenje u organizmu i kako bi nivo šećera u krvi bio stabilniji.

Zbog svega toga, važno je da unosite dovoljno magnezijuma kroz ishranu - 300 miligrama za muškarce i 270 miligrama za žene. Namirnice koje su bogate magnezijumom su spanać, orasi, riba, meso i braon pirinač.

2. Spavajte dovoljno

Svi znamo da bi trebalo da spavamo osam sati, ali vrlo često ipak ne spavamo toliko. Svako od nas ponekad legne kasno u krevet zato što neumorno skroluje po društvenim mrežama... Dakle, osim što ne treba da "unosite" telefon u krevet, ukoliko vas muči nesanica, nađite način da se opustite pre spavanja: topla kupka, dobra knjiga, opuštajuća muzika...

Izbegnite stres na poslu: 8 znakova da ste već ugrozili svoje zdravlje!

foto: Shutterstock

3. Moć biljaka

Boravak napolju je sjajan način da se telo malo opusti, ali i sobne biljke mogu tome da doprinesu. Ne samo da će prečistiti vazduh oslobađanjem kiseonika, već neka istraživanja pokazuju i da pomažu u snižavanju krvnog pritiska.

Zato, razveselite svoj dom nekom sobnom biljkom...

4. Žvaćite žvaku

Ne šalimo se! Žvakanje žvakaće gume pomaže u regulaciji disanja, što umiruje telo i snižava stres.

5. Odmorite od ekrana

Ako ste, kao i većina, celog dana "konektovani", bilo da radite za računarom ili celog dana besomučno proveravate telefon, to nikako ne prija ni očima, ni umu.

Studija sprovedena u Geteborgu je pokazala da smo zbog ekrana pod većim stresom nego ikad ranije, i da to dovodi do manjka sna, pa čak i do depresije.

Zato, povremeno se malo odmorite od ekrana. Pravite pazue, šetajte, vežbajte i odmaknite se od telefona barem sat vremena pre spavanja, kako bi mozak imalo malo vremena da se "isključi".

Cikorija leči 30 bolesti: Reguliše holesterol, smanjuje stres i nervozu, reguliše probavu!

foto: Shutterstock

6. Častite sebe

Ako ste danima bili pod velikim stresom iz ovog ili onog razloga, častite sebe masažom – telo će vam biti zahvalno.

Ukoliko to ne želite, uživajte u toploj kupki koju ćete napraviti, a možete da upalite i mirišljave sveće, to će doprineti osećaju smirenosti.

7. Bavite se hobijem

Ne samo što će hobi sprečiti da sate provedete gledajući u ekran, sprečiće i da budete anksiozni. Zato - pletite, vezite, pravite nakit, radite bilo šta u čemu uživate.

8. Provodite vreme sa dragim ljudima

Ljubav uvek čini da se osećate bolje, zato provodite vreme sa ljudima koje volite – sa partnerom, porodicom, prijateljima... to je najbolji način da se izborite sa stresom.

Ljudi su društvena bića, a pored toga, zagrljaj sa voljenom osobom oslobađa hormon sreće, pa ćete se svakako bolje osećati.

Navike koje što pre treba da izbacite iz života: Svakodnevno vam stvaraju stres!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs