Olakšajte tegobe

Bolest modernog doba: Evo kako da se rešite kiseline u želucu!

Budući da se radi o zdravstvenom stanju koje uzrokuje neadekvatan životni stil, osim antibiotskom terapijom, on se može da se kontroliše promenama u ishrani i ponašanju
Medicina
15:50h Autor:
Foto: Thinkstock/Ilustracija

Tegobe i oboljenja disajnih puteva sve se češće povezuju s problemom vraćanja želudačne kiseline u jednjak. Gastroezofagealnom refluksu ponekad može da se pripiše i nedostatak daha. Budući da se radi o zdravstvenom stanju koje uzrokuje neadekvatan životni stil, osim antibiotskom terapijom, on se može da se kontroliše promenama u ishrani i ponašanju.

 

Huffington post predstavlja osam dokazanih rešenja za sve one koje gastroezofagealni refluks ometa u svakodnevnom životu.

 

1. Spavajte na boku

 

Istraživanja su pokazala da spavanje na stomaku može da pogorša ovo stanje. Neki naučnici čak upozoravaju da je spavanje na levoj strani efikasnije nego spavanje na desnoj strani tela u kontrolisanju tog problema.

 

Bez njega se neće moći ove zime: Kako da napravite lekovito lovorovo ulje! (RECEPT)

 

2. Jedite manje obroke

 

Veliki obroci koji opterećuju jednjak i napune želudac mogu da pojačaju problem želudačnog refluksa. Pokušajte da smanjite veličinu obroka, a pri tom ne morate da smanjite broj kalorija koje unesete tokom dana.

 

3. Koristite žvakaće gume

 

Žvakaće gume bez šećera mogu da ublaže gorušicu tako što se povećava proizvodnja pljuvačke koja, sa svojim alkalnim svojstvima, pomaže da se neutrališu kiseline.

 

4. Začinite hranu

 

Nekoliko vrsta bilja uključujući koren sladića i brest pomažu stvarajući sloj duž sluzokože jednjaka koji ga štiti od kiseline.

 

5. Nosite široku odeću

 

Uska odeća i kaiševi mogu da pogoduju delovanju gastroezofagealnog refluksa. Stručnjaci preporučuju nošenje udobne i opuštenije odeće kako bi se smanjio pritisak na abdomenalni deo tela.

 

Sprečite pankreatitis: Lista namirnica protiv smrtonosne bolesti!

 

6. Ispravite se

 

Nešto jednostavno poput pravilnog držanja tela i izbegavanja spavanja nakon obroka mogu da osiguraju da hrana i kiselina ostane u stomaku, umesto da se vrati u jednjak.

 

7. Prestanite da pušite

 

Regulisanje ovog problema bi zapravo trebalo da bude samo jedan od opravdanih razloga za prestanak pušenja. Nikotin opušta donji ezofagealni sfinkter i dopušta želudačnoj kiselini da uđe u jednjak. Cigarete takođe podstiču proizvodnju kiseline u želucu, zato veće količine prolaze kroz sfinkter.

 

8. Smršajte

 

Gojaznost i debljina su rizični faktori za želudačnu kiselinu. Što je osoba deblja, smetnje mogu da budu veće.

 

6 dana i 6 trikova da nestane salo sa stomaka: Efikasno i lako!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...