lekovita svojstva

Čudesno mleko za dugovečnost: Leči mnoge zdravstvene tegobe, ali evo ko ga ne sme konzumirati!

Zbog bogatstva hranjivih materija i probioticima postao je kod mnogih popularniji i od jogurta

Medicina 05.03.2020. - 20:19h Autor: Stil/Miss7zdrava.24sata.hr
Foto: Shutterstock

Kefir je fermentiran napitak koji podseća na jogurt, a bogat je hranljivim materijama i probioticima.

 

Prema određenim navodima ovaj napitak je star više od 1000 godina, a poreklom je s Kavkaza.

 

Navodno ga je lokalno stanovništvo Kavkaza, poznato po dugovečnosti i dobrom zdravlju, slučajno otkrilo dok su nosili sveže mleko u svojim kožnim kesicama.

 

Kefir se proizvodi fermentacijom "kefirnih" zrna, koja podećaju na minijaturni karfiol. Ta zrna se sastoje od kazeinskih i želatinoznih kolonija mikroorganizama koji se simbiotski uzgajaju. Dominantna mikroflora su Saccharomyces kefir, Torula kefir, Lactobacillus caucasicus, Leuconostoc i mliječni streptokok koji se koristi u prehrambenoj industriji, a prisutan je i kvasac. Ponekad se i kulturu kefira naziva i tibetanskim ili kefirnim gljivama, ali kefir nije gljiva, već prirodni starter, odnosno zrnca.

 

Sve blagodeti magičnog mleka: Kefir leči upale, ubrzava probavu i skida kilograme!

foto: Shutterstock

Podaci o energetskim vrednostima


Koliko kalorija možete očekivati na 175 mL kefira:

 

  • kalorije: 97 kcal
  • ugljeni hiidrati: 5 - 7 g
  • masnoće: 3 - 6 g (u zavisnosti od korišćenog mleka )
  • proteini: 4 g
  • kalcijum: 10 % RDI
  • fosfor: 15 % RDI
  • vitamin B12: 12 % RDI
  • magnezijum: 3 % RDI


Dobrobiti kefira za zdravlje

 

Jedan od razloga zbog čega je kefir poslednjih godina sve popularnijii su zdravstvene dobrobiti.  SadržI puno hranjivih sastojaka, proteina, B vitamina, kalija i kalcijuma.

 

Kalcijum jača kosti, protein gradi jake mišiće, a kalijum je važan za zdravlje srca, prenosi Medical News Today.

foto: Shutterstock

Međutim, probiotici su najveća zdravstvena korist koju daje.

 

Prema Majo klinici, probiotici pomažu kod sledećih zdravstvenih poteškoća:

 

  • poboljšaju zdrave bakterije gastrointestinalnog trakta
  • leče probavne smetnje, pogotovo nakon korišćenja antibiotika
  • leče sindrom iritabilnog creva ili ublažavaju njegove simptome
  • smanjuju ili sprečavaju gastrointestinalne infekcije ili pospešuju oporavak nakon istih
  • sprečavaju ili pomažu u lečenju vaginalnih infekcija
  • sprečavaju ili pomažu u lečenju infekcija mokraćnog sistema

 

Zdravstvene koristi kefira mogu da se prošire i izvan okvira probiotika. Jedno istraživanje je pokazalo da kefir snižava holesterol i poboljšava imunitet.

 

Nuspojave kefira i ko ga ne sme konzumirati

 

Iako konzumiranje kefira donosi obilje zdravstvenih benefita, moguće su i neke nuspojave.

 

Može se javiti zatvor, te grčevi u stomaku, a najčešće ih ljudi osete nakon prvog konzumiranja kefira.

 

Dalje, kefir se smatra sigurnim za decu u dobi od jedne do pet godina, ali svakako bi to trebalo proveriti s pedijatrom ili lekarom opšte prakse.

 

Deca mlađa od godine dana ne smeju da konzumiraju mlečne proizvode od kravljeg mleka, ali zato smeju majčino mleko koje sadrži prirodne probiotike.

 

Osobe s autoimunim bolestima takođe treba da razgovaraju sa svojim lekarom pre pijenja kefira. Iako je bakterija u kefiru korisna za osobe s jakim imunitetom, ona može povećati infekcije ili pogoršati stanja kod onih čiji je imunološki sistem izvan ravnoteže.

 

Dodala je ovaj sastojak u kefir i za dve nedelje je nosila odeću broj manju: Doručak koji topi sve masne naslage!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...