zdravstvene prednosti

Hrana kraljeva i šampion u dobrobiti za organizam: Štite srce, smanjuju holesterol i održavaju liniju!

Spadaju među najstarije orašaste plodove na svetu, a nazivali su ih kraljevskom grickalicom

Medicina 06.12.2019. - 17:02h Autor: Stil/Miss7zdrava.24sata.hr
Foto: Shutterstock

Orašasti plodovi su bogati proteinima i zdravim masnoćama, te se smatraju pravim saveznicima zdravlja.

 

Istraživanja pokazuju da konzumiranje orašastih plodova može da nas zaštititi od kardiovaskularnih problema poput srčanih oboljenja i visokog pritiska, kao i dijabetesa tipa 2.

 

Sadrže vitamine A, B6, C i E, koji su važni za rad srca, jačanje imunog sistema, zaštitu od štetnih zračenja, prevenciju raka i očuvanje nervnog sistema.

 

Bademi, kikiriki i orasi su svakako među najpopularnijim, dok su pistaći pomalo nepravedno zaboravljeni. Stoga, u nastavku teksta vam donosimo razloge zašto treba češće da ih jedete.

 

"Pistaći imaju puno hranjivih materija i dobre su za zdravlje", rekla je Kim Larson, nutricionista i Total Healtha u Seattleu za Woman's Health.


Prvo i osnovno - evo što možete očekivati u 25 grama pistaća prema bazi podataka o hrani američkog ministarstva poljoprivrede:

 

  • Kalorije: 159
  • Masnoća: 12,8 grama
  • Proteini: 5,72 grama
  • Ugljeno hidrati: 7,7 grama
  • Vlakna: 3 grama
  • Šećeri: 2 grama

 

Dijetetičar Sonija Angelone ističe da su pistaći dobar izvor vlakana, proteina, magnezijuma i bakra, folata i prirodnih spojeva - biljni steroli, odnosno fitosteroli koji smanjuju holesterol, a imaju i brojne druge zdravstvene prednosti.

foto: Shutterstock

Odličan izvor vlakana

 

Vlakna su neophodna za dobro zdravlje, bolji rad probave i održavanju zdrave težine.

 

"S obzirom na to da vlakna povećavaju sitost, pistaći u kontrolisanju kilaže ako se konzumiraju odgovarajućim količinama", kaže Larson.

 

Manje su kalorični od većine ostalih orašastih plodova

 

U 25 grama pistaća ima 159 kalorija, čime spadaju u jedan od manje kaloričnih vrsta orašastih plodova

 

Sto grama pistaća sadrži 550 kalorija, dok 100 grama lešnika ima 630 kalorija i 100 grama oraha ima 670 kalorija.

 

Puni su antioksidansa

 

"Zbog svoje jedinstvene ljubičaste i zelene boje, mogu imati više antioksidansa i jače protivupalno delovanje od ostalih orašastih plodova", kaže Angelone.

 

Ove boje uzrokuje hranjiva materija lutein povezan s beta-karotenom i vitaminom A, te antocijaninom.


Poboljšavaju san

 

Iznenađujuća činjenica o pistaćima jeste da sadrže melatonin, hormon koji reguliše san.

 

Angeloneu smatra da među orašastim plodovima, pistaći su najgobatiji melatoninom.

 

Od njih se teško prejedete

 

U poređenju s drugim orašastim plodovima, pistaći imaju dobru ravnotežu između proteina i masti, što daje osećaj sitosti", kaže Larson.

 

Osim toga, njihova prednost jeste što ih se ljudi retko prejedu s bozirom na to da njihova ljuska usporava vreme konzumiranja.

 

Ovih 9 namirnica su spas za vaše srce: Čiste začepljene arterije i regulišu pritisak!

foto: Shutterstock


Sadrže zdrave masnoće koje održavaju dugoročno zdravlje

 

Zahvaljujući zdravim mastima, uglavnom mononezasićenim i polinezasićenim, konzumiranje pistaća može dugoročno da poboljša zdravlje.

 

Stručnjaci smatraju da ove masti snižavaju loš holesterol, smanjujući tako rizik od srčanog i moždanog udara.

 

Takođe, pomažu u razvoju i održavanju ćelija, a uz to, polinezasićene masti sadrže i esencijalne masne kiseline koje su potrebne za rad mozga.


Koji je najzdraviji način konzumiranja pistaća?

 

Postoji mnogo različitih načina kako da ih ubacite u svoj jelovnik. Najpre,uvek možete početi tako što ćete ih staviti u šaku, čistiti i jesti.


Dijetetičar Džuli Apton kaže da ih možete i drobiti, te koristiti kao zamenu za prezle kod pohovanja mesa. 

 

Takođe, odličan su dodatak gotovo bilo kojem zdravom receptu za kolačiće u koje dodajete orahe.

 

Zdrava grickalica: Pistaći kao lek!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...