hrana kao lek

Melem za creva: 7 namirnica za bolji rad probave!

Poslednjih godina ovo je postao jedan od najčešćih zdravstvenih problema, međutim ove namirnice mogu da poboljšaju rad creva
 

Medicina 06.07.2019. - 20:51h Autor: Stil/Miss7.24.hr
Foto: Profimedia

Mnogi ljudi pogrešno tumače pojam zatvora, smatrajući da problem postoji čim stolica nije prisutna svaki dan.

 

Međutim, normalna dinamika pražnjenja crevnog sadržaja može da bude od 2-3 puta dnevno do 2-3 puta nedeljno, to zavisi od osobe do osobe.

 

Ipak, moderan tempo života učinio je zatvor jednim od najčešćih probavnih problema.


Iako nedostatak telesne aktivnosti, izloženost stresu, upotreba određenih lekova znatno doprinose problemu neredovnog pražnjenja creva, čini se da glavni uzrok takvog stanju leži u onome što jedemo, odnosno ne jedemo.

 

 

Krastavac je najkorisnija salata: Dok skida celulit i kilograme, evo šta radi zdravlju!

 

 

Naime, za redovnu stolicu svakodnevno je ishranom potrebno uneti
barem 25 g vlakana, a istraživanja nam pokazuju da tipična ishrana osigurava samo oko 15 g vlakana.

 

Ova hrana će pomoći u rešavanju problema:

 

  • Suve šljive

 

Suve šljive vekovima imaju reputaciju laksativa i to sasvim opravdano.


Ovi slatki plodovi, naime, sadrže za redovnu probavu 3 vrlo važna sastojka.

 

Da bi se postigao blagotvoran učinak potrebno je svakodnevno konzumirati 100 g suvih šljiva. 

 

  • Lan

 

Jedna kašičica semenki lana osigurava gotovo 3 g topivih i netopivih vlakna zbog čega im se pripisuje laksativno delovanje.

 

Najbolji deo priče je taj da je lanene semenke vrlo lako uklopiti u svakodnevnu ishranu: dodajte ih ovsenoj kaši, testenini, salati ili omiljenom smutiju.

 


Britanski onkolozi tvrde: Gojaznost je uzrok ovih 13 vrsta raka!

 

  • Ovsena kaša

 

Ona je idealna namirnica za redovnu stolicu budući da nudi dovoljne količine vlakana.


Pola šoljice ovsenih pahuljica pružit će oko 4 gr vlakana.

 

  • Kokice

 

Da li ste znali da kokice spadaju u integralne namirnice?

 

Ove omiljene grickalice mnogima predstavljaju vrlo lagan i zabavan način na koji možete da povećate unos vlakana u ishranu:


3 šoljice kokica u samo 90 kalorija osiguravaju preko 3 g vlakana.

 

Kako biste osetili maksimalnu koristi kokice pecite na što manje ulja i pazite koliko soli dodajete.

 

  • Sok Aloja vere

 

Tropska biljka Aloja vera već hiljadama godina ima važnu ulogu u narodnoj medicini.


Tako su je drevni Egipćani koristili za lečenje kožnih bolesti, a stanovnici grčkog i rimskog  su je upotrebljavali kao sredstvo protiv povreda, opekotina i infekcija.


Kako bi se omekšala stolica preporučuje se da se u toku 8-10 dana popije po pola čaše soka ujutru i uveče.

 

 

Uklanja podočnjake i bore: Hit tretman za podmlađivanje koji možete sprovesti u svom domu!

 

  • Jogurt

 

Među brojnim pozitivnim učincima probiotika odnosno tzv. 'dobrih bakterija' na ljudsko zdravlje, istraživanja ističu povoljan učinak i u terapiji opstipacije i konstipacije.

 

Zbog toga je poželjno jogurte obogaćene probioticima učiniti sastavnim delom svakodnevne ishrane.

 

  • Mineralna voda s magnezijumom

 

Ukoliko vas muče probavne tegobe posegnite za vodom 's mehurićima'.

 

Naime, mehurići mogu da olakšaju simptome loše probave, čak i konstipacije (zatvora).

 

 

Spas za slabe i ispucale nokte: Sve što vam treba su ova 3 sastojka!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...