UPOZORENJE

Nemojte piti vodu pred spavanje: Nije uopšte naivno, evo koje bolesti možete da dobijete!

Postoji potpuno pogrešno vreme da utolite žeđ, a to je noću, pred spavanje.

Lepi & Zdravi 20.03.2018. - 14:30h Autor: telegraf.rs
Foto: Profimedia

Voda je jedan od najvažnijih elemenata za normalno funkcionisanje ljudskog organizma. Kada je ne pijete dovoljno, vaše telo će dehidrirati, a to će se poznavati i spolja i iznutra. Dehidratacija vodi ka tome da se osećate slabašno i demotivisano, a uz to uvek ćete se osećati gladno i naduveno.

 

To je zbog toga što će vaše telo pokušavati da sačuva svaku kapljicu vode koju ima, a zbog toga možete izgledati kao da ste se ugojili. Preporuka stručnjaka je da dnevno popijete najmanje 2 litra ili 8 čaša vode. Ovo je posebno važno za osobe koje žele da smršaju. Dovoljna količina vode u organizmu ubrzava metabolizam, pomaže da se duže osećate sitim i da držite nivo energije na odgovarajućem nivou.

 

Ali, evo je caka - postoji i potpuno pogrešno vreme da utolite žeđ, a to je noću, pred spavanje.

 

Naučno dokazano: Topla voda sa limunom ne skida kilograme!

foto: Shutterstock

Šta vam se sve može dogoditi ako pijete vodu pred spavanje?

 

1. Unos dovoljne količine vode i hidriranost je od vitalnog značaja za opšte zdravlje organizma

 

2. Malo je dokaza koji ukazuju na specifične prednosti konzumiranja vode pred spavanje

 

3. Ako osoba gubi više vode nego što konzumira, rizikuje da postane dehidrirana

 

Voda pre spavanja: Za i protiv

 

Ako je neko žedan u toku noći znači da je dehidrirao i da bi trebalo da popije malo vode, pored ovoga konzumiranje vode tokom noći ima nekih prednosti, ali i mana. Osobe koje piju vodu tokom noći imaju veću šansu da obole od nokturije (nokturia - noćno mokrenje).

 

Nokturija izaziva pojačanu potrebu za mokrenjem tokom noći. Ljudsko telo, tokom spavanja proizvodi više hormona koji usporavaju rad bubrega, i smanjuju stvaranje urina. Ovo pomaže ljudima da spavaju bez prekida, a ako osoba ne proizvodi dovoljno hormona, mora da ustaje često tokom noći i time remeti čvrst san.

 

Najstarije srpsko svetilište: Iz skrivene pećine teče voda koja leči najteže bolesti (FOTO)

foto: Shutterstock

Rizici od nokturije

 

Kada je san poremećen nokturijom, im veliki uticaj na stanje čitavog organizma i može značajno uticati na kvalitet života. Smanjenje sna utiče na raspoloženje, koncetraciju i brzinu reakcija. Takođe, može uticati i na gojaznost, bolesti srca, dijabetes i depresiju.

 

Nokturija može da se javi u bilo kom uzrastu, ali je češća kod starijih ljudi. Svaka treća osoba budi se bar dva puta tokom noći da bi mokrila, a čak 80 procenata starije populacije ima česte noćne posete toaletu.

 

Ove stvari takođe povećavaju rizik od nokturije:

 

1. Benigna hipertrofija prostate

2. Hiperaktivna bešika

3. Dijabetes

4. Infekcije bešike

5. Bolesti srca

6. Konstipacija

7. Određeni lekovi

 

Voda sa limunom je prošlost: Ovaj sok drastično ubrzava metabolizam i pročišćava telo!

foto: Shutterstock

Kako da se rešite nokturije?

 

Ljudi sa nokturijom bi trebalo da izbegavaju da piju vodu uveče, najmanje par sati pred spavanje ne bi trebalo piti ništa. Ipak, važno je piti potrebne količine tokom dana. Kako vam se bliži vreme spavanja izbegavajte sledeće stvari:

 

1. Alkohol

2. Čaj

3. Kafu

4. Kakao i toplu čokoladu

5. Gazirane sokove

 

Potreba za mokrenjem se povećava od konzumacije kofeina i alkohola, ukoliko ovo stanje traje predugo trebalo bi da posetite lakara.

 

Mršava voda za pročišćavanje tela kod žena: 3 kg viška nestaje bez muke! (RECEPT)

foto: Profimedia

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.