Nije za svakoga

Izlečite se običnom vodom: Ovako je koristite za čelični imunitet i 15 puta brži metabolizam!

Krenite polako i postepeno, da vam telo ne bi doživelo šok

Medicina 23.02.2018. - 13:20h Autor: alternativa-za-vas.com
Foto: Profimedia

Voda je osnovna komponenta života na Zemlji i osnovni gradivni element planete. Gotovo 70% površine Zemlje prekriveno je vodenim plaštom, koji uglavnom sačinjava slana okeanska voda.

 

Samo mali delić toga, svega 1%, otpada na pitku vodu, od koje svi mi zavisimo i kojoj svi zapravo dugujemo svoj život. Drevni narodi znali su kolika je važnost tog elementa, pa su mu pripisivali božansku ulogu.

 

Osim što je sastavni deo svega što živi, voda svojim delovanjem i sastavom igra ključnu ulogu u našem zdravlju. Zahvaljujući svim blagodatima vode nastala je i hidroterapija - skup terapeutskih aktivnosti koje se izvode pomoću vode u svrhu poboljšanja ljudskog zdravlja.

 

Ali, ne morate nužno da odlazite na hidroterapijske tretmane da biste ojačali imunitet. Dovoljno je samo da sebi priuštite jednostavan, hladan tuš!


Osnove hidroterapije

 

Hidroterapija služi za opuštanje, olakšavanje bolova i lečenje. Uključuje široki spektar terapija koje koriste fizička svojstva vode poput temperature, sastava i pritiska. Ključno delovanje hidroterapije vezano je upravo za osećaj hladnoće i toplote.

 

Toplota vode često se koristi za opuštanje, a hladnoća za stimulaciju rada unutrašnjih organa. Kada je osoba pod stresom, preporučuje se tretman vrućim tušem ili kupkom za opuštanje organizma. Ako je pak posredi umor, preporučuje se terapija hladnim tušem za podizanje energije i aktivaciju organizma.

 

Najmoćnija citrusna voćka: Štiti telo od malignih oboljenja, razbija kamen u bubregu, pegla bore!

foto: Shutterstock

Toplota izazvana spoljašnjim faktorom smanjuje lučenje hormona stresa, a hladnoća, s druge strane, povećava aktivnost unutar ćelija i pomaže da se pore na koži zatvore.

 

Budući da hidroterapija intenzivira kretanje tečnosti u organizmu, poboljšava se i protok krvi prema ćelijama, kao i sama aktivnost ćelija. Postoje brojne vrste hidroterapije, a najpoznatije su kupke s vodenom masažom, hladne i tople kompresije, kontrastna sauna, kupka za stopala, sedeća sauna... Danas se sve više koristi tretman hladnim tušem, koji možete da sprovodite i sami, u svom domu bez potrošenog dinara.


Hladnoća poboljšava zdravlje

 

Da hladan tuš nije samo aktivnost za ekscentrične avanturiste, pokazuju i moderne studije, koje naglašavaju pregršt zdravstvenih dobrobiti tuširanja hladnom vodom za organizam.

 

Nedavna holandska studija pokazala je da se osobe koje ujutro praktikuju hladan tuš manje razboljevaju i ređe izostaju s posla. Kod učesnika koji su praktikovali hladan tuš primećene su mnogo veći nivoi energije u odnosu na one koji su i dalje koristili topao tuš ili se ujutro nisu tuširali.

 

Jedna grupa učesnika tuširala se samo toplom vodom, dok je druga započela tuširanje toplom vodom nakon čega bi pustili i mlaz hladne vode na 30, 60 ili 90 sekundi. Većina učesnika koja je koristila toplo-hladni tretman izjavila je da im se kvalitet života vidno poboljšao i imali su više energije. Zanimljivo je i to što je većina njih taj isti tretman naizmeničnog tuširanja samoinicijativno nastavila i nakon što se eksperiment završio.

 

Štitna žlezda kontroliše metabolizam: Najviše utiče na zdravlje ovih organa!

foto: Profimedia

Za čelično jak i zdrav organizam

 

Mnoge civilizacije koristile su terapiju hladnom vodom i na taj način čeličile svoje zdravlje. U antičko doba, rimsko kupanje uključivalo je kretanje kroz niz ugrejanih soba, što bi na kraju kulminiralo hladnim ponorom. U modernim vremenima tradicionalni ritual "uranjanja u hladnu vodu" održao se u većini sauna i lečilišta širom sveta.

 

Svakodnevni ritual hladnog ili hladno-toplog tuširanja ima ceo niz zdravstvenih prednosti. Hladna voda pokreće unutrašnje procese koji aktiviraju imuni sistem. Tokom tuširanja aktiviraju se bele krvne ćelije, koje pomažu u borbi protiv virusa i bakterija. Hladni tuš poboljšava i cirkulaciju krvi, što može da pomogne u sprečavanju bolesti krvnih sudova.

 

Zahvaljujući povećanom protoku krvi, ćelije kože brže se regenerišu. To podstiče proizvodnju kolagena, koji je bitan za povećanje elastičnosti kože i smanjenje bora.

 

Tuširanje hladnom vodom pomaže i da se ukloniti višak masnih naslaga u telu, jer ekstremna hladnoća podstiče brže sagorevanje kalorija. Skandinavski naučnici otkrili su da izloženost hladnim temperaturama ubrzava rad metabolizma za čak petnaest puta! To znači da bi primenom hladnog tuša osoba mogla da izgubi čak 9 kg godišnje!

 

Hladno tuširanje takođe ubrzava oporavak organizma nakon većih fizičkih napora. Sportisti često koriste ledene kupke nakon treninga kako bi smanjili upale i bol u mišićima. Sličan efekat može se ostvariti i hladnim tuširanjem nakon vežbanja.

 

Najzdraviji hleb na svetu: Čisti telo od masnoća i otpadnih toksina! (RECEPT)

foto: Shutterstock

Kako koristiti hladan tuš

 

Ako nakon ovih informacija poželite da promeniti ritual tuširanja uvođenjem hladnog tuša, preporučuje se da to uradite postupno. U početku, tokom običnog tuširanja svakih 10-20 sekundi, puštajte kratke mlazove hladne vode. Tako ćete smanjiti rizik od šoka, jer vaš organizam nije naviknut na hladnu vodu.

 

Ipak, stručnjaci tvrde da terapija hladnom vodom nije za svakoga. Na primer, porast krvnog pritiska uzrokovan hladnom vodom mogao bi da bude opasan za osobe koje inače pate od naglih promena pritiska.

 

Međutim, naučnici navode kako se ova terapija može koristiti za smanjenje blago povišenog krvnog pritiska ili za podizanje niskog.

 

Samo pola minuta svakodnevnog tuširanja hladnom vodom moglo bi za vas da znači veliku razliku. Zahvaljujući tome, vaš uspavani organizam mogao bi da postane aktivan i spreman za svakodnevne izazove.

 

Salo na stomaku pravi kortizol, na zadnjici estrogen: Kako da zaustavite hormonsko gojenje!

 

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs