Odrastao u sirotištu pa postao beskućnik, živeo je i radio u svojim kolima: Od pozajmljenih para napravio milione

Ovako je sa samo 700 dolara napravio poslovno carstvo

Lifestyle
Odrastao u sirotištu pa postao beskućnik, živeo je i radio u svojim kolima: Od pozajmljenih para napravio milione
Foto: Credit: Xavier Collin/Image Press Agency / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Pictured: John Paul DeJoria

Džon Pol Dedžorija ima životnu priču dostojnu filma. Prešao je uzbudljiv put od beskućnika do milionera, dokazujući da je sve u životu moguće.

On je živi primer čuvene rečenice da odustajanje nije opcija i da je u životu sve moguće, a ono što su drugi videli kao prepreku, ovaj čovek je video kao priliku za rast.

Džon Pol Dedžorija
foto: Credit: Xavier Collin/Image Press Agency / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Pictured: John Paul DeJoria

Džon Pol Dedžorija je rođen 1944. godine u Los Anđelesu, otac mu je bio Italijan, a majka Grkinja. Kada je imao dve godine, roditelji su mu se razveli, a on i njegov brat bili su prepušteni majci. Da bi pomogli ocu, kao deca su prodavali novine i božićne čestitke, a kada im je majka ostala bez posla, završili su u sirotištu.

Želeći svetliju budućnost, Džon se kao mladić prijavio u američku mornaricu, ali se dve godine po završetku vojnog roka našao u očajnoj situaciji – nije imao dom i stabilan posao. Spavao je u parkovima ili u napuštenim kolima, radeći danju za nekoliko penija.

Znanje o proizvodima za negu kose stekao je radeći u laboratorijama "Redken" 1971, ali je četiri godine kasnije otpušten zbog neslaganja oko poslovnih strategija. Potom se pridružio kompaniji "Fermodil Hair Care", nakon što je formirao menadžment i prodajni tim, međutim, uprkos povećanju prodaje, ponovo je otpušten. Sledeći posao mu je bio u Institutu za trihologiju, gde je dobio otkaz jer nisu mogli da priušte njegovu platu.

Sa željom da pobegne od siromaštva, odlučio je da pozajmi 700 dolara, iznos koji će promeniti njegovu sudbinu. Zajedno sa prijateljem Polom Mičelom, Džon je osnovao "John Paul Mitchell Sistems", kompaniju koja je proizvodila kozmetiku za negu kose. Bez fizičke lokacije i prodavnice, njih dvoje su prodavali svoje proizvode iz prtljažnika starog automobila.

Džon Pol Dedžorija
foto: Credit: Monica Schipper / Getty images / Profimedia

Početak poslovanja nije prošao bez problema. Pol Mičel ubrzo je preminuo je od raka, ali Džon nije odustajao, štaviše, gubitak prijatelja ga je učinio još ambicioznijim. Naglašavajući kvalitet proizvoda, uspeo je da podigne kompaniju u rang giganta kozmetičke industrije.

Prvi proizvodi su bili šampon za jednokratno nanošenje i regenerator koji se ne nanosi. Posle poteškoća u prve dve godine, kompanija je u trećoj ostvarila bruto prihod od milion dolara, što je označilo početak prosperitetnog poslovanja. Veliki uspeh nastupio je kada su svoje proizvode uveli u lanac kozmetičkih salona, što im je značajno povećalo prodaju.

Inovativne marketinške strategije, uključujući distribuciju uzoraka i direktan kontakt sa salonima, izdvojili su kompaniju od konkurencije.

"John Paul Mitchell Sistems" je brzo stekao reputaciju proizvoda visokog kvaliteta i njihova prodaja je naglo porasla. Džonov praktični pristup i nemilosrdna radna etika bili su ključni faktori u rastu kompanije. Profit je ponovo uložio u posao, fokusirajući se na razvoj proizvoda i širenje tržišta.

Stil / žena

Bonus video:

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs