UKLETO MALO KOPILE!?

BIO JE ZLATNI DEČKO HOLIVUDA I ŽIVA LEGENDA, ŽENE SU UMIRALE ZA NJIM: Skončao jezivo sa 24, ali to nije bio kraj užasima

Džejms Din je život okončao u smrskanim kolima, a onima koji su kupili delove njegovog automobila počele su da se dešavaju jezive stvari...

Vip priča
17:46h Autor:
BIO JE ZLATNI DEČKO HOLIVUDA I ŽIVA LEGENDA, ŽENE SU UMIRALE ZA NJIM: Skončao jezivo sa 24, ali to nije bio kraj užasima
Foto: Profimedia

Uzlazna karijera Džejmsa Dina zaustavljena je u fatalnoj automobilskoj nesreći 1955. godine. Ipak, detalji njegove smrti i onoga što je usledilo nakon nje danas su podjednako zbunjujući i uznemirujući.

Džejms Din je jedna od onih retkih zvezda, čija je ličnost postala mnogo poznatija nego bilo koji njegov film. Imao je samo dvadeset četiri godine kada je umro i smrt mu je samo zacementirala slavu i mesto ikone.

Džejms Din
foto: Profimedia

Rani život i strast za trkama

Džejms Bajron Din rođen je u Indijani 8. februara 1931. godine, gde je kratko živeo, pre nego što se njegov otac sa porodicom zbog posla preselio u Kaliforniju. Majka mu je umrla kada je imao samo devet godina.

- Moj hobi ili ono što volim da radim u slobodno vreme jeste sve vezano za motore. Znam mnogo o njima, mehanici, i volim da vozim. Učestvovao sam na nekoliko trka i dobro sam prošao – izjavio je još u srednjoj školi.

Din je upisao Univezitet u Kaliforniji, ali ga je napustio 1949. godine na nagovor svog učitelja dramskih umetnosti, kako bi gradio karijeru u Njujorku.

Posle nekoliko godina snimanja reklama i manjih uloga, Din je počeo da uči glumu od poznatog glumca Lija Strazberga 1951. godine. Tada je počeo da razvija svoju, za tadašnje vreme nekonvencionalnu, tehniku glume i dobio uloge u nekoliko televizijskih emisija i predstavama na Brodveju.

Njegov prvi proboj nastupio je 1955. godine i filmom "Istočno od Raja", ekranizacijom romana Džona Stajnbeka. Dinova uglavnom improvizovana gluma i njegova suštinska reprezentacija nemirne američke mladosti, 50-ih godina prošlog veka široko su hvaljeni.

Smrt Džejmsa Dina

Iako se posvetio glumi, nikada nije napustio strast iz detinjstva: trke. Iste godine kada je bila premijera "Istočno od Raja", Din je učestvovao na dve trke – u Palms Springu i Santa Barbari. Takođe je kupio novi "porše spajder", kome je dao nadimak "malo kopile", i planirao je da ga vozi na trci u Kaliforniji.

Dana 30. septembra 1955. godine krenuo je sa svojim automehaničarem, Rolfom Vuterlihom, na trku. Oko 17:45 časova po lokalnom vremenu, Din je primetio "forda" koji je sustizao njegov auto, što se spremao da skrene levo na raskrsnici. Pošto je uverio Vuterliha da ih je drugi vozač primetio i da će stati, dva automobila su se zakucala jedan u drugi.

Vuterlih je izleteo iz auta i zadobio nekoliko preloma kostiju.

"Ford" je nastavio niz ulicu i vozač, dvadesettrogodišnji Donald Turnupsid, pobegao je sa mesta nesreće sa manjim povredama.

"Porše" je odleteo u vazduh i ponovo se srušio na zemlju, dok je Džejms Din još uvek bio unutra.

Džejms Din
foto: Profimedia

Svedoci su pritrčali u nastojanju da pomognu Dinu da se izvuče iz olupine, ali su ostali užasnuti prizorom. Još uvek nije poznato šta se tačno dogodilo, Turnupsid nikada nije osuđen i svedoci sa mesta nesreće tvrde da Din nije prekoračio dozvoljenu brzinu, jer je ranije platio kaznu. "Buntovnik bez razloga" je proglašen mrtvim, pošto je prebačen u bolnicu nešto posle 18:00 časova po lokalnom vremenu.

Prokletstvo "malog kopileta"

Smrt Džejmsa Dina poslužila je da očvrsne legendu o njemu i status buntovne ikone sa skrivenim, najverovatnije mračnim, težnjama.

Postojala je još jedna legenda koja se ubrzo raširila o njegovoj smrti, a bila je vezana za njegov "porše". Obožavaoci su ukazali da je Din prethodno snimio upozorenje o bezbednoj vožnji, pozivajući gledaoce da "voze polako, jer život koji mogu da spasu možda je njegov". Slučajnost je bila jeziva sama po sebi, ali uskoro su se pojavili čudni indikatori vezani za "malo kopile".

Iako je auto bio smrskan, neki delovi su mogli da se prodaju zasebno. Ali, neobične stvari su se dešavale onima koji su ih kupili. Motor je prodat doktoru, koji je poginuo u nesreći kada ga je prvi put koristio. Čovek, kome su prodate dve gume, povređen je tokom vožnje. Vozač kamiona koji je prevozio određene delove sleteo je sa puta i poginuo.

Džejms Din
foto: Profimedia

Mnoge nesreće povezane sa "prokletstvom" smrti Džejmsa Dina skoro su nemoguće za rešavanje, pojedinim delovima "poršea" se ne može ući u trag, ali postoji nekoliko jezivih slučajnosti koje ne mogu tako lako da se odbace.

Jedna anegdota sa britanskim glumcem ser Alekom Ginisom, o tome kada je prvi i jedini put sreo Džejmsa Dina, potkrepljuje legende. To je bilo iste godine kada je Din umro. Pokazivao mu je tek kupljeni "porše" i, iako nije još seo u njega, uveravao ga da može da dostigne brzinu od 242 k/m. Ginis je ispričao kako ga je "obuzela neka čudna sila i sa glasom koji je zvučao tuđe", samo mu je rekao:

- Ne ulazi u taj auto. Ako sedneš za volan, za nedelju dana te više neće biti. Umrećeš u tim kolima posle 10 časova.

Džejms Din
foto: Profimedia

Proročanstvo se obistinilo.

Ljudi se još uvek bave uzrokom smrti Džejmsa Dina i njegove automobilske nesreće. Neki tvrde da su u sve uključeni alkohol i ženski donji veš.

(Stil.kurir.rs)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs