Violeta je uspela da preživi Titanik i još 2 velika brodoloma: Kad njena jeziva priča krene, svi zaneme

Violeta Džesop uspela je preživi čak tri brodoloma, a među njima i čuveni Titanik. Njena priča o tome kako je uspela da preživi je izuzetna.

Lifestyle
Violeta je uspela da preživi Titanik i još 2 velika brodoloma: Kad njena jeziva priča krene, svi zaneme
Foto: mediadrumimages / The History Pr / Media Drum World / Profimedia

Ime Violeta Džesop mnogi istoričari povezuju s poznatim brodolomima, i to s razlogom. Postala je poznata po tome što je više puta preživela strašne pomorske katastrofe, zbog čega je dobila nadimak Nepotopiva.

Početak priče

Violeta Džesop rođena je 2. oktobra 1887. godine u Argentini, u porodici irskih emigranata. Bila je najstarija od više dece. U ranom detinjstvu obolela je od tuberkuloze i jedva preživela. Uprkos slabom zdravlju, nakon dugog lečenja uspela je da pobedi bolest. Kada joj je otac preminuo, porodica je odlučila da se preseli u Veliku Britaniju. Tamo je Violeta pohađala školu pri ženskom manastiru.

Violeta Džesop
foto: mediadrumimages / The History Pr / Media Drum World / Profimedia

Nakon nekog vremena, njena majka se ozbiljno razbolela, zbog čega je mlada Violeta bila primorana da pronađe posao kako bi pomogla porodici. Imala je sreće da se zaposli u jednoj brodarskoj kompaniji koja je prevozila bogate putnike.

Olimpik

Violeta se brzo pokazala kao pouzdana radnica, a onda je sa 23 godine premeštena da radi na luksuznom brodu Olimpik. Bila je presrećna, jer su mnoge njene kolege sanjale da rade na tom prestižnom brodu. Iako su uslovi rada bili surovi, nije odustajala.

Prvi brodolom kojem je prisustvovala dogodio se 20. septembra 1911. godine, kada se Olimpik sudario s ratnim krstašem Houk zbog neuspešnog manevrisanja.

Srećom, u ovom incidentu nije bilo žrtava, verovatno zahvaljujući iskusnom kapetanu Edvardu Džonu Smitu, koji će kasnije komandovati Titanikom. Nakon dugotrajnog remonta, brod je vraćen u upotrebu, a iz saobraćaja je povučen tek 1935. godine.

Titanik

Titanik
foto: Colin Waters / Alamy / Alamy / Profimedia

Godine 1912. Violeta je premeštena na sada već svetski poznati brod Titanik. Za razliku od prethodnog premeštaja, ovome se žestoko protivila – možda joj je unutrašnji instinkt nešto govorio. Ipak, na kraju je pristala, jer je rad na najvećem i najmodernijem brodu mogao značajno unaprediti njenu karijeru.

Na dan sudara s ledenim bregom, Violeta je upravo završila smenu i otišla da se odmori u svoju kabinu. Probudilo ju je snažno drmanje broda, nakon čega je sa ostalim članovima posade istrčala na palubu. Budući da je na brodu bilo samo 23 žene u posadi, bile su brzo evakuisane.

Violeta je ukrcana u čamac za spasavanje i uspešno je stigla do Karpatije, broda koji je spasio preživele putnike.

Nakon strašne tragedije, mogla je da napusti pomorsku karijeru, ali je odlučila da nastavi da plovi.

Britanik

Britanik
foto: History collection 2016 / Alamy / Profimedia

Čuveni Britanik izgrađen je 1915. godine, a sudbina je ponovo spojila Violetu s još jednim legendarnim brodom – ovoga puta kao medicinsku sestru.

Međutim, i ovde ju je sačekala tragedija. 21. novembra 1916. godine, brod je udario u minu koju je postavila nemačka podmornica u kanalu Kija.

U početku, posada nije pridavala značaj eksploziji, ali se ubrzo pokazalo da brod tone. Kapetan je naredio evakuaciju, a preživelo je nešto više od hiljadu ljudi, među kojima i Violeta.

Međutim, bežanje s broda za nju je bilo posebno teško – dok je bila u čamcu za spasavanje, propeleri broda su je usisali u vodu. Udario ju je deo broda u glavu, ali je i ovaj put uspela da preživi.

Kasniji život i smrt

Nakon rata, Violeta Džesop je nastavila da radi i čak nekoliko puta obišla svet. U brodarskoj industriji provela je više od 40 godina.

Postala je poznata širom sveta kao žena koja je preživela tri velika brodoloma, i to na brodovima iste kompanije – Olimpik, Titanik i Britanik.

Nakon odlaska u penziju, često je istraživačima i novinarima pričala o svojim neverovatnim pomorskim iskustvima, piše portal "Dzen".

Najveći drveni brod u istoriji podvodne arheologije izvučen iz vode nakon 150 godina

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs