U današnje vreme često nailazimo na osorne i vrlo neljubazne ljude. Pritisnuti brigama (a nekima je i karakter takav), daju sebi za pravo da se ponašaju kako im dune, brecaju se i istresaju na prvu osobu koju sretnu, pa tako "mrače" i kvare dan i sebi i drugima. Svako ima dobre i loše dane, možete da imate budete ovakvi ili onakvi, ali ljubaznost je deo elementarnog vaspitanja, koje bi svi trebalo da primenjujemo. Nije to osobina tek reda radi, već suštinski odnos prema okolini, ali i - sebi. Svakome ljubazna osoba prija jer izražava pažnju prema drugima, pokazuje brigu i želju da pomogne ili uputi lepu reč, ne očekujući zauzvrat - ništa. Kad ste ljubazni, svi se osećaju bolje. To doprinosi osećaju da ste deo društva u kom živite i poštujete norme ponašanja, a na duže staze doprinosi jačanju mentalnog i fizičkog zdravlja cele zajednice.
Šta je ljubaznost
Ona u sebi sadrži kulturu i lepo vaspitanje, ali elemenat koji je ističe je - ljudska toplina. Ako se redovno javljate svojim komšijama kad ih sretnete i kažete "hvala, doviđenja" kad izlazite iz supermarketa, to znači da ste vaspitani. Ali ako osim toga upitate komšiju za zdravlje ili mu date kompliment, pokazujete da mislite o njemu, a to je neverovatno važna i lepa razmena reči i energije, gest koji ulepšava dan. Biti ljubazan ništa ne košta. Tako se čini dobronamerna i korisna radnju isključivo iz želje da nekome bude dobro, namerno usmeravajući reči koje bodre, hvale ili nude pomoć i uslugu. Kad starijem komšiji odnesete torbu sa namirnicama do ulaznih vrata, to nije samo dobro delo već ultimativni vid ljubaznosti.
Zašto je važna i čemu služi
Tako nastaje trenutni osećaj dobrih vibracija koje se šire i obično budu jednako uzvraćene. Na taj način se širi pozitivna atmosfera i smanjuju tenzije, što sveukupno doprinosi sreći i zadovoljstvu široj zajednici, društvu u celini. I onaj koji se ponaša ljubazno ima isti takav osećaj. Praktikovanje uzajamnog primanja i pokazivanja ljubaznosti jednostavno svima ulepšava život. To je velika stvar u tegobama svakodnevice. Zato treba biti ljubazan svuda i sa svakim!
Lepa reč ili gest prijaju i onom ko ih daje i onom ko ih prima. Tako se stvara osećaj zajedništva, naročito u ovim stresnim vremenima
Nije teško biti fin
Nismo svi ljubazni na isti način. Ima pompezno ljubaznog sveta, sklonog velikim gestovima i nuđenju materijalne pomoći. I to je u redu, ali dan nam ipak ulepšavaju sitnice, one sitne radosti i gestovi koji usrećuju. Običan osmeh nekog s kim se sudarimo u prolazu i jedno izgovoreno "pardon" ili "izvinite", svaki vid zahvaljivanja, pridržavanje vrata starijoj osobi ili detetu, topli zagrljaj onom ko nam je ispričao svoj problem, davanje smislenog komplimenta... Ne postoji situacija u kojoj ne možemo da budemo ljubazni. Kad zovete taksi i rečenicu počnete sa: "Budite ljubazni, treba mi jedno vozilo za...", priznajte da se osećate dobro, kao i dispečer kome se obraćate. Tako bojite finoćom rutinski čin, a zbir takvih naizgled nevažnih sitnica jača osećaj zajedništva i povezanosti.
Širenje ljubaznosti
Ljubazno delovanje povećava mogućnost da će i drugi uzvratiti ljubaznošću. To stvara mnogo bolju komunikaciju i razumevanje među ljudima. Oni uče na našem primeru, pogotovo deca. Zato tu predivnu osobinu treba podsticati jer ljubaznost jednog čoveka vodi ka ljubaznosti celog naroda, korak po korak.