Bogatiji ukus, bolje zdravlje

"Masnoća" koja snižava rizik od bolesti srca za 48%: Što pre neka postane deo vaše ishrane!

Najčešći izbor samih kardiologa

Nutricija 10.01.2019. - 14:58h Autor: Stil
Foto: Shutterstock

Verovatno vam je već dobro poznato da je ishrana ključni faktor za zdravlje srca. Ubacivanje zdravih namirnica koje sadrže vlakna i antioksidanse učinićete čudo za kardiovaskularni sistem, ali tu je i jedna "masnoća" za koju naučnici tvrde da je nephodna za zdravo srce, jer snižava rizik od oboljenja za neverovatnih 48 odsto!

 

U pitanju je oleinska kiselina, mononezasićena omega-9 masna kiselina, a njena moć dokazana je kroz petogodišnju studiju u kojoj  su učesnici svoju ishranu obogatili maslinovim i ekstradevičanskim maslinovim uljem.

"Oleinska kiselina prirodno se nalazi u mesu, siru, orašastim plodovima, avokadu i jestivim uljima poput maslinovog", tvrdi Luk Lafin, kardiolog sa klinike u Klivlendu. Sve ove namirnice osnovni su deo mediteranske ishrane.

 

"Česta konzumacija ekstradevičanskog masinovog ulja umesto putera i drugih masnoća jedan je od razloga zašto većina kardiologa kao najzdraviju preporučuje mediteransku ishranu. I sami se nje uglavnom pridržavaju", objašnjava dr Lafin.

 

Od petka do petka se hranite ovako i gledajte šta se dešava: Nabavili smo najmoćniji jelovnik na svetu!

foto: Shutterstock

Kako oleinska kiselina poboljšava zdravlje srca?

 

Ova supstanca pomaže srcu na nekoliko načina.

 

"Oleinska kiselina snižava nivo lipoproteinskog holesterola niske gustine, nivo triglicerida, kao i krvni pritisak. Takođe, poboljšava insulinsku osetljivost. Na taj način, oleinska kiselina "gađa" tri glavna krivca za bolesti srca - hipertenziju, dijabetes i hiperlipidemiju", kaže kardiolog.

 

Da stvar bude još bolja, ne morate da unosite neverovatne količine oleinske kiseline svakog dana da biste postigli ovaj efekat.

 

"1,5 kašika (oko 20 grama) maslinovog ulja dnevno ima sasvim dovoljno oleinske kiseline da vam pomogne da značajno snizite rizik od bolesti", kaže dr Lafin i preporučuje da odaberete biljne izvore ove supstance.

 

"Biljni izvori mononezasićenih kiselina su maslinovo ulje, orašasti plodovi i avokado", kaže doktor.

 

Napomena: Budući da većina ulja i orašastih plodova sadrži i dosta kalorija, uvek se držite preporučenih kolčina!

 

(Stil.kurir.rs)

 

Kardiolog dr Ratković sa VMA otkriva: Koliki pritisak je stvarno normalan i šta jedino može da spreči bolesti srca!

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.