VODITE RAČUNA

Ovim namirnicama uništavate bubrege: Ukoliko ih prečesto jedete rizikujete svoje zdravlje!

Bubrezi imaju vrlo važnu ulogu u ljudskom organizmu, zaduženi su za uklanjanje različitih otrova iz tela putem urina, stvaraju hormone i filtriraju toksine i višak tečnosti u krvi, zato je važno voditi računa čime ih "hranimo"

Nutricija 26.07.2020. - 13:47h Autor: Stil.kurir.rs
Foto: Shutterstock

Sa ovim namirnicama je najbolje biti umeren:  

 

1. Alkohol

 

Alkohol je u osnovi otrov koji vaši bubrezi moraju da filtriraju. Umereno konzumiranje alkohola ne čini ovaj posao suviše teškim, ali prekomerno izaziva pravi pritisak na njih. Previše alkohola zapravo menja funkciju bubrega, slično kao što menja funkciju vašeg mozga i čini ih nesposobnim da efikasno filtriraju vašu krv.

 

Alkohol je ima dehidrirajuće svojstvo, a voda je od kritične važnpsti za funkciju bubrega, kao i za svaku pojedinačnu ćeliju u našem telu. Ova unutrašnja borba je jedan od razloga zbog kojih mamurluk toliko smeta. Veoma je važno piti puno vode kad god konzumirate alkohol!

 

2. So

 

Natrijum je zapravo važan sastojak koji pomaže našim telima da održavaju pravilnu ravnotežu tečnosti. Radeći zajedno sa kalijumom, natrijum održava našu krv da bi mogla da efikasno filtrira kroz bubrege. Međutim, kada imate previše soli u svojoj ishrani, bubrezi su prisiljeni da drže više vode da bi je razredili krv. To na kraju povisuje krvni pritisak i može čak oštetiti mikroskopske strukture unutar bubrega koje obavljaju stvarne radove filtriranja - nefrone!

 

3. Kofein

 

Mnogima od nas je potrebna svakodnevna doza kofeina da bi se stvarno moglo ujutro funkcionisati, plus večernja doza ili dve kada moramo da radimo do kasno. Ali zato što je kofein stimulans, ubrzava protok krvi i može povećati krvni pritisak. To je i blagi diuretik, što znači da utiče na sposobnost bubrega da apsorbuje vodu i može dovesti do dehidratacije.

 

U malim količinama, kofein ne stavlja previše stresa na vaše bubrege. Prekomerna konzumacija, međutim, može pogoršati bolesti bubrega i uzrokovati bubrežne kamence zbog hronične dehidratacije. Sve dok se držite 2 ili 3 kofeinska pića dnevno i pijete dosta vode u međuvremenu, ne treba da brinete!

 

4. Mlečni proizvodi

 

Mlečni proizvodi su bogati kalcijumom i drugim hranljivim sastojcima, kao i proteinima. Oni mogu biti zdrav dodatak vašoj ishrani, ali ne smeju se preterano konzumirati. Previše kalcijuma može dovesti do kamena u bubrezima jer se vaši bubrezi bore da izbace višak u urin.

 

Preopterećeni bubrezi takođe neće biti u mogućnosti da obrađuju proteinski otpad i doći će do opasnog nivoa u vašem telu. Istraživanja su pokazala da ograničavanje proizvodnje mlečnih proizvoda za ljude sa bubrežnim bolestima može odložiti potrebu za dijalizom.

5. Meso

 

Previše mesa može prouzrokovati probleme sa bubrezima jer su životinjski proteini teško svarljivi, pa predstavljaju teret za bubrege. Ishrana bogata životinjskim proteinima mogla bi dovesti do razvoja bubrežnih kamenaca. Meso sadrži velike količine purina koje podstiču proizvodnju mokraćne kiseline, što je jedan od najčešćih uzroka bubrežnih kamenaca. Umesto toga, konzumacija povrća i orašastih plodova bi mogla da obezbedi dovoljno belančevina koje su telu potrebne.

 

(stil.kurir.rs)

Pratite Stil magazin na facebook:
https://www.facebook.com/Stil.kurir.rs

Razmena sadržaja

Inicijalizacija u toku...